نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

آیفون تاشو احتمالاً سال 2026 عرضه می‌شود؛ افشای جزئیات بیشتر از طراحی دستگاه

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
آیفون تاشو احتمالاً سال 2026 عرضه می‌شود؛ افشای جزئیات بیشتر از طراحی دستگاه

دیجیاتو/ طبق داده‌های جدید، آیفون تاشو مانند سری گلکسی فلیپ سامسونگ از بالا به پایین باز می‌شود.

اپل همچنان درحال توسعه آیفون تاشو است و حالا گزارش‌هایی منتشرشده که به عرضه این دستگاه در سال 2026 اشاره دارد.

نشریه اینفورمیشن در گزارش جدید خود می‌گوید که آیفون تاشو در داخل اپل با نام مستعار V68 شناخته می‌شود و روند توسعه این دستگاه «از مرحله مفهومی خود» عبور کرده و اکنون اپل با همکاری تأمین‌کنندگان خود درحال توسعه اولین گوشی تاشو خود است.

طبق این گزارش، اپل همچنان درحال کار روی چین‌و‌چروک‌هایی است که هنگام بازکردن گوشی روی صفحه ظاهر می‌شوند و در تلاش است تا دستگاه خود را نازک‌تر کند.

جزئیات مربوط به طراحی آیفون تاشو

نشریه دیجی‌تایمز نیز براساس گزارش‌های رسانه‌های کره‌ای و منابع نزدیک به اپل می‌گوید که غول فناوری از سال 2024 در حال انجام تحقیق‌و‌توسعه روی یک گوشی هوشمند تاشو بوده است که صفحه آن از بالا به پایین باز می‌شود، مانند سری گلکسی فلیپ سامسونگ. در این گزارش همچنین گفته‌شده که انتظار می‌رود دستگاه در حالت بازشده ابعادی مشابه آیفون‌های فعلی داشته باشد.

دیجی‌تایمز می‌گوید که اپل در سال‌های اخیر مشغول کسب پتنت‌های مربوط به محصولات تاشو بوده است و سال 2024، قرارداد تأمین پنل دستگاه خود را با سامسونگ دیسپلی (SDC) امضا کرده است.

در نهایت این گزارش نیز می‌گوید که با توجه به چرخه معمول دوساله اپل برای توسعه محصولات خود، به‌نظر می‌رسد که آیفون تاشو در سال 2026 عرضه خواهد شد.

علاوه‌براین گوشی تاشو، اواخر سال گذشته گفته شده بود که اپل درحال کار روی یک مک‌بوک با نمایشگر تاشو 20 اینچی است. به گفته تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو»، تولید انبوه این دستگاه از سال 2027 آغاز خواهد شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره