نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

گشت رجیستری آغاز شد؛ طرح جدید پلیس تهران برای یافتن گوشی‌های سرقتی!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
گشت رجیستری آغاز شد؛ طرح جدید پلیس تهران برای یافتن گوشی‌های سرقتی!

شهر سخت افزار/ به نظر می‌رسد که پلیس تهران بزرگ یک طرح جدید برای یافتن گوشی‌های سرقتی را در تمام ایستگاه‌های مترو آغاز کرده است. در این طرح به صورت رندوم از مسافرین متروی تهران خواسته می‌شود که گوشی خود را جهت بررسی در سامانه همتا تحویل دهند.

طی روزهای گذشته مسافران متروی تهراندر فضای مجازی با انتشار گزارش‌های گوناگون مدعی اضافه شدن یک تجربه جدید و متفاوت به تجربه رفت‌وآمد خود در مترو شده‌اند.



به گزارش فرارو، کاربران مدعی هستند که طی روزهای گذشته هنگام تردد در ایستگاه‌های مترو یا هنگام خروج، با ماموران نیروی انتظامی روبه‌رو شده‌اند و از آن‌ها خواسته شده که گوشی همراه خود را برای بررسی اصالت تحویل دهند.

به گفته یک منبع آگاه در پلیس، نیروی انتظامی استان تهران به دنبال گوشی‌های سرقتی بوده و این طرح نیز در تمام ایستگاه‌ها اجرا خواهد شد. این درحالیست که تا به امروز هیچگونه اطلاع‌رسانی در رابطه با طرح مورد بحث انجام نشده است.

این طرح توسط شرکت بهره‌برداری مترو تهران تکذیب شد
به گزارش دنیای اقتصاد، جالب آن است که شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه این مسئله را تکذیب کرده و مدعی شده که هیچ اقدامی در خصوص بررسی گوشی مسافران انجام نداده‌اند. در اطلاعیه این سازمان نوشته شده است:

این شایعه احتمالاً به‌دلیل برداشت نادرست از یکی از اقدامات پلیس مستقر در مترو برای شناسایی اموال مسروقه و برخورد با سارقان ایجاد شده است. درواقع پلیس مترو با استعلام از سامانه همیاب در جست‌وجوی اموال مسروقه است و اقدامی درباره گوشی‌های رجیسترنشده انجام نمی‌شود. جهت شفاف‌سازی بیشتر در این خصوص، توضیحاتی از سوی پلیس ارائه خواهد شد.
 
مهدی عبقری، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل نیز به این اخبار واکنش نشان داده و مدعی شده که که پس از بررسی این خبر، متوجه می‌شود که صحت ندارد و بررسی گوشی‌های همراه در مترو مربوط به شناسایی گوشی‌های سرقتی است و ارتباطی با رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ ندارد. به گفته او، سامانه همتا این امکان را ایجاد کرده است که مشخص شود گوشی توسط چه شخصی فعال شده است.

نظر شما در رابطه با گشت رجیستری در متروی تهران چیست؟ آیا شما تجربه برخورد با ماموران نیروی انتظامی و بررسی گوشی هوشمند خود را داشته‌اید؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم