نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

اینستاگرام از قابلیت جذاب پیام‌رسان اسنپ الگوبرداری می‌کند؛ انتشار پست روی نقشه!

منبع
زوميت
بروزرسانی
اینستاگرام از قابلیت جذاب پیام‌رسان اسنپ الگوبرداری می‌کند؛ انتشار پست روی نقشه!

زومیت/ اینستاگرام با الگوگیری از پیام‌رسان اسنپ، قابلیت انتشار پست روی نقشه را آزمایش می‌کند.
 
اینستاگرام روی قابلیتی کار می‌کند که شباهت زیادی به یکی از قابلیت‌های پیام‌رسان اسنپ دارد؛ انتشار پست روی نقشه.

قابلیت جدید به کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد تا پست‌های متنی و ویدیویی را بر اساس مکان خود روی نقشه منتشر کنند. این نقشه با دوستان به اشتراک گذاشته می‌شود و پست‌های همه‌ی آن‌ها می‌تواند در کنار هم نمایش داده شود؛ قابلیتی مشابه با Snap Maps که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.


The Edge

قابلیت جدید اینستاگرام احتمالاً تنظیمات حریم خصوصی سخت‌گیرانه‌تری نسبت‌ به اسنپ خواهد داشت. کریستین پای، سخنگوی متا، به ورج می‌گوید که کاربران باید «گروهی خاص از افراد» را برای اشتراک‌گذاری مکان خود انتخاب کنند، مانند «کلوز فرندز یا فقط کسانی که آن‌ها را دنبال می‌کنند.» پیام‌رسان اسنپ اجازه‌ی انتشار پست‌های عمومی در اسنپ‌ مپ را می‌دهد.

به گفته‌ی پای، ویژگی جدید اینستاگرام در حال حاضر به‌صورت محدود برای آزمایش در دسترس قرار دارد. استفاده از این قابلیت اختیاری است و شامل کنترل‌های اشتراک‌گذاری مکان می‌شود. پای گفت: «مانند همیشه، ما این ویژگی را با در نظر گرفتن امنیت می‌سازیم.» فعلاً مدت‌زمان باقی‌ماندن پست‌ها روی نقشه و اینکه آیا اشتراک‌گذاری پست‌ها روی نقشه کاملاً عمومی خواهد بود یا خیر، مشخص نیست.

اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ قابلیتی داشت که تمام تصاویر شما را روی نقشه قرار می‌داد، اما این ویژگی کاملاً خصوصی بود، نمی‌توانست با دوستان به اشتراک گذاشته شود و فقط شامل تصاویر خودتان بود. اینستاگرام چهار سال بعد قابلیت مورد بحث را به‌دلیل استقبال پایین غیرفعال کرد.

متا در الگوگیری از قابلیت‌های اپلیکیشن‌های دیگر سابقه‌ی خوبی دارد. ریلز از تیک‌تاک، استوری از اسنپ‌چت و تردز از ایکس الگوبرداری شده‌اند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره