نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

پیروزی بزرگ برای اپیک گیمز؛ بازگشت فورتنایت موبایل به اندروید و آیفون

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
پیروزی بزرگ برای اپیک گیمز؛ بازگشت فورتنایت موبایل به اندروید و آیفون

شهر سخت افزار/ امروز روز بزرگی برای اپیک گیمز محسوب می‌شود. این شرکت نه تنها جدیدترین فصل بازی Fortnite را منتشر کرد، بلکه با آوردن فروشگاه Epic Games store به گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS در یک نبرد حقوقی تاریخی با گوگل و اپل پیروز شد.

اپلیکیشن اپیک گیمز استور اکنون برای iOS در اتحادیه اروپا در دسترس است (پس از اینکه اپل ملزم شد تا فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث را در آیفون و آیپد مجاز کند) و برای اندروید نیز در سراسر جهان قابل نصب خواهد بود.

در نتیجه، این بدان معناست که فورتنایت بار دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا برای کاربران سیستم عامل iOS در دسترس است و نیازی به اتکا به سرویس‌های بازی ابری نیست.



شاید به خاطر داشته باشید که در سال 2020، اپیک تلاش کرد تا با گفتن اینکه بازیکنان فورتنایت در آی او اس و اندروید می‌توانند با خرید مستقیم V-Bucks درون بازی از خود ناشر، در هزینه خود صرفه جویی کنند، سهمی را که اپل و گوگل از خریدهای درون برنامه‌ای دریافت می‌کنند دور بزند.

با این اقدام، اپل و گوگل، فورتنایت را از فروشگاه‌های خود حذف کردند و بازی را روی پلتفرم‌های خود غیرقابل اجرا ساختند زیرا اپیک گیمز دیگر قادر به آپدیت آن برای حفظ وضعیت با نسخه‌های کنسول و رایانه شخصی نبود. در پی این ممنوعیت، اپیک به سرعت از هر دو شرکت شکایت کرد و نبردهای حقوقی را آغاز کرد که هنوز هم ادامه دارد.



اما اتحادیه اروپا با اجرایی شدن قانون بازارهای دیجیتال در سال جاری، در را به روی فورتنایت باز کرد تا بتواند به iOS بازگردد. حال از آنجایی که اندروید یک پلتفرم بازتر است، اپیک گیمز می‌تواند فروشگاه و بازی خود را در برای تمامی کاربران اندروید جهان در دسترس قرار دهد.

همزمان با بازگشت رسمی فورتناینت به پلتفرم موبایل، فروشگاه Epic Games store برای اولین بار Fall Guys را نیز به سیستم عامل iOS و اندروید می‌آورد. نسخه موبایلی این بازی بتل رویال فان تقریباً برابری کامل با نسخه‌های کنسول و رایانه شخصی دارد. به گفته رسانه Engadget،این بازی از کراس پلی و cross-progression با سایر نسخه‌ها پشتیبانی می‌کند زیرا همه چیز از طریق حساب اپیک گیمز شما همگام‌سازی می‌شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره