نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

جنجال در بازار موبایل؛ گوشی کارکرده به اسم نو وارد و فروخته می‌شود

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
جنجال در بازار موبایل؛ گوشی کارکرده به اسم نو وارد و فروخته می‌شود

سخت افزار/ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار شفاف سازی در مورد نحوه واردات گوشی‌های سامسونگ سری M، F، A و S از کشورهای هند و امارات متحده عربی شده است.

شائبه واردات گوشی‌های مستعمل به جای نو
براساس مکاتبه اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران، گوشی‌های سامسونگ سری M و F در کشور هند از بسته‌بندی خارج شده و پس از فعال‌سازی با سیم کارت هندی، مجدداً بسته‌بندی و با برچسب جدید به امارات فرستاده می‌شوند. همچنین گوشی‌های سری A و S نیز قبل از ورود به ایران، در امارات فعال شده و دوباره بسته‌بندی می‌گردند. این موضوع شائبه مستعمل بودن گوشی‌های وارداتی را مطرح می‌کند.

درخواست سازمان حمایت برای شفاف‌سازی

سازمان حمایت در نامه خود با اشاره به اظهارات واردکنندگان مبنی بر ضرورت آماده‌سازی گوشی‌های وارداتی برای استفاده در ایران به دلیل تحریم‌ها، از مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت خواسته است تا موضوع را بررسی کرده و نتایج را به این سازمان و اداره صمت تهران اعلام کند.


اگر واردات گوشی‌های کارکرده به اسم نو اثبات شود، علاوه بر گرانفروشی به مصرف کنندگان، می‌تواند نشانه‌ای از بیش اظهاری در واردات نیز باشد. از طرفی عرضه کالای دست دوم به قیمت نو، تخلف محسوب می‌شود و حقوق مصرف کنندگان را نقض می‌کند.

آیا به نظر شما واردات گوشی‌های کارکرده به نام نو، در بازار تلفن همراه کشور در حال انجام است؟ تا کنون به چنین موردی برخورده‌اید؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره