نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

بزرگ‌ترین کلکسیون گوشی‌های جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
بزرگ‌ترین کلکسیون گوشی‌های جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد

دیجیاتو/ یک اسپانیایی با جمع‌آوری 3600 گوشی، از برندهای مشهور گرفته تا نام‌های ناشناس و لاکچری، رکورد گینس را به‌دست آورد.

بسیاری از ما چند گوشی قدیمی داریم که در کشوهای خانه درحال خاک‌خوری هستند. برخی افراد حتی ممکن است چند گوشی قدیمی و خاص دراختیار داشته باشند؛ اما فردی وجود دارد که بزرگ‌ترین مجموعه تلفن‌های همراه جهان را اخیراً در گینس به‌نام خود ثبت کرده است. کلکسیون گوشی‌های این فرد شامل 3615 دستگاه موبایل متفاوت است!

به گزارش سایت رکوردهای جهانی گینس، «ونسس فرناندز» در شهر بارسلون اسپانیا زندگی می‌کند و اولین تلفن همراهش - یک نوکیا 3210 - را در حدود سال 1999 به عنوان هدیه کریسمس دریافت کرد. در سال 2008، او شروع به جمع‌آوری گوشی‌های نوکیا کرد و ظاهراً دسته به خرید مدل‌هایی زد که قبلاً توانایی خرید آن‌ها را نداشت. این مجموعه که در ابتدا در چندین کابینت نمایش داده می‌شد، به زودی به اتاق اختصاصی خود نیاز داشت، چون حدود 10 سال بعد تعداد تلفن‌های نوکیا او به 700 دستگاه رسیده بود. امروز، کلکسیون گوشی‌های او بزرگ‌تر از هر مجموعه دیگری در جهان است.

چیزی که در مورد مجموعه فرناندز فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد این است که واقعاً می‌توانید این مجموعه گوشی‌ها را ببینید. او یک وب‌سایت اختصاصی با عکس‌ها و ویدیوهای گوشی‌های نوکیا خود ایجاد کرده است که اجازه می‌دهد تاریخ این برند را مرور کنید: ازجمله مدل‌های آشا (Asha) که شامل برخی از اولین گوشی‌های لمسی نوکیا می‌شوند، سری Communicator که گوشی هوشمند تاشو آن زمان بود و بسیاری از گوشی‌های آنالوگ نوکیا نظیر مدل بسیار خاص Nokia 5130 Star Wars که به مناسبت اکران فیلم Star Wars: Episode 1 – The Phantom Menace عرضه شد.

دیگر برندهای کلکسیون گوشی ونسس فرناندز
درحالی‌که به نظر می‌رسد گوشی‌های نوکیا بخش عمده‌ای از مجموعه (و وسواس) فرناندز را نشان می‌دهند، او همچنین گوشی‌هایی از برندهای دیگر ازجمله نام‌های شناخته‌شده مانند اپل، سامسونگ، ال‌جی، سونی و نام‌های کمتر رایجی مانند گوشی‌های لوکس ورتو و Yezz را دارد. علاوه‌براین، از برندهایی مانند BlackBerry و Palm نیز محصولاتی به چشم می‌خورد.

فرناندز رکورد جهانی گینس را از «آندری بیلبی آرجنتیس» در رومانی که در سال 2023 با داشتن 3456 گوشی موبایل موفق به کسب این عنوان شده بود، گرفته است. به‌نظر می‌رسد که فرناندز هنوز درحال جمع‌آوری و توسعه مجموعه گوشی‌های خود است و خودش آن را شبیه یک موزه در نظر می‌گیرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر