نماد آخرین خبر

کمک به ایلان ماسک در خرید توییتر، بدترین معامله بانک‌ها از زمان بحران مالی بوده است

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
کمک به ایلان ماسک در خرید توییتر، بدترین معامله بانک‌ها از زمان بحران مالی بوده است

دیجیاتو/ وام 13 میلیارد دلاری که ماسک برای خرید توییتر دریافت کرده، در ترازنامه هفت بانکی که هزینه این معامله را تأمین کرده‌اند، باقی مانده است.

براساس گزارش جدیدی از وال‌استریت‌ژورنال، خرید توییتر (ایکس فعلی) توسط ایلان ماسک از زمان رکود اقتصادی سال 2008 تاکنون، بدترین معامله مالی برای بانک‌ها بوده است.

وال‌استریت‌ژورنال در گزارش خود می‌گوید وام 13 میلیارد دلاری که ماسک برای خرید توییتر دریافت کرده، در ترازنامه هفت بانکی که هزینه این معامله را تأمین کرده‌اند، باقی مانده است که دلیل اصلی آن عملکرد ضعیف ایکس بوده است.

وام‌دهندگان که شامل بانک‌هایی مانند مورگان استنلی، بانک آمریکا (Bank of America) و بارکلیز (Barclays) می‌شوند، اعتبارات ماسک را به‌مدت 22 ماه حفظ کرده‌اند. در این گزارش براساس داده‌های PitchBook LCD گفته‌شده که این طولانی‌ترین معامله مالی محقق‌نشده برای بانک‌ها از زمان بحران بزرگ مالی بوده است. بحران بزرگ مالی به مجموعه‌ای از مشکلات اقتصادی اشاره دارد که اولین بار سال 2005 مشاهده شد و تا چندین سال ادامه داشت.

منابع وال‌استریت‌ژورنال به این نشریه اعلام کرده‌اند که بانک‌ها به‌دلیل حضور ایلان ماسک که همچنان یکی از ثروتمندترین افراد جهان است، مایل به سرمایه‌گذاری روی این پروژه بوده‌اند.

تأثیر وام مربوط به خرید توییتر بر عملکرد بانک‌ها 
با‌این‌حال، به گفته منابع آگاه، این وام‌ها فشاری را بر ترازنامه بانک‌ها تحمیل کرده است، به‌طوری‌که برخی از وام‌دهندگان ارزش وام‌های خود را از زمان انجام معامله در پایان سال 2022 به‌میزان قابل‌توجهی کاهش داده‌اند. به‌عنوان مثال، فشار مربوط به بدهی ماسک باعث‌شده تا مقدار پول موجود برای سایر معاملات مالی محدود شود.

علاوه‌بر‌این، بدهی ماسک روی دستمزد کارمندان بانک‌ها نیز تأثیرگذار بوده است. به‌گفته این گزارش، برخی از بانکداران M&A (معاملات ادغام و اکتساب) شاهد کاهش 40 درصدی دستمزد خود در سال 2023 نسبت به سال قبل از آن بوده‌اند که دلیل اصلی آن وام‌های باقی‌مانده در ترازنامه بوده است که بزرگ‌ترین آن‌ها به خرید توییتر توسط ماسک مربوط می‌شود.

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر اقداماتی را برای بازسازی و کاهش هزینه‌های آن انجام داده است، هرچند که ایکس همچنان از نظر مالی با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. طبق گزارشی از بلومبرگ، این شرکت در نیمه اول سال 2023، 1.48 میلیارد دلار درآمد داشته که این میزان نسبت به زمان مشابه در سال قبل از آن 40 درصد کاهش یافته است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر