نماد آخرین خبر

پردازنده‌های Core Ultra 200 و مادربردهای Z890 به‌زودی عرضه می‌شوند

منبع
زومجي
بروزرسانی
پردازنده‌های Core Ultra 200 و مادربردهای Z890 به‌زودی عرضه می‌شوند

زومجی/ گزارشی جدید از سوی یک منبع معتبر ادعا می‌کند که پردازنده‌های دسکتاپ Core Ultra 200 از سری Arrow Lake به همراه مادربردهای Z890 در آینده نه‌چندان دور روانه بازار می‌شوند.
   
اینتل در حال آماده شدن برای عرضه پلتفرم نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake است. شنیده بودیم که این شرکت قصد دارد در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۹ مهر ۱۴۰۳) به‌طور رسمی از این پلتفرم رونمایی کند. اکنون گزارشی جدید منتشر شده است و می‌گوید که عرضه این پردازنده‌ها یک هفته پس از رونمایی در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) انجام خواهد شد. پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake-S تحت نام Core Ultra 200 عرضه می‌شوند و در ابتدا شامل سه مدل Core Ultra 9 285K ،Core Ultra 7 265K و Core Ultra 5 245K خواهند بود.

این پردازنده‌ها فاقد بخش iGPU هستند و براساس معماری‌های جدید Lion Cove ،Skymont و Xe-LPG ساخته شده‌اند. پردازنده‌های دسکتاپ Core Ultra 200 ابتدا در نسخه‌های ۲۴ هسته‌ای، ۲۰ هسته‌ای و ۱۴ هسته‌ای عرضه می‌شوند. همچنین نسبت به پردازنده‌های Raptor Lake خنک‌تر هستند و مصرف انرژی پایین‌تری (۱۰۰ وات کمتر) دارند.

براساس گزاراش مذکور، تولیدکنندگان مادربرد مانند ایسوس، ام‌اس‌آی و گیگابایت نیز مادربردهای Z890 که از سوکت LGA 1851 بهره می‌برند را در تاریخ ۲۶ مهر روانه بازار خواهند کرد. این پلتفرم از حافظه DDR5-6000 به‌صورت بومی پشتیبانی می‌کند و دارای پورت‌های تقویت‌شده و طراحی‌های بهبودیافته است. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره