نماد آخرین خبر

مایکروسافت جوی‌استیک جدیدی برای کاربران کم‌توان ایکس‌باکس معرفی کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
مایکروسافت جوی‌استیک جدیدی برای کاربران کم‌توان ایکس‌باکس معرفی کرد

زومیت/ لوازم‌جانبی جدید مایکروسافت با طراحی ویژه، به افراد کم‌توان اجازه می‌دهد با روشی آسان‌تر با ایکس‌باکس خود بازی کنند.
 
مایکروسافت از جوی‌استیک جدید ایکس‌باکس با نام Adaptive Joystick و قیمت ۳۰ دلار رونمایی کرد که مخصوص گیمرهای کم‌توان طراحی شده است. این محصول سیمی به‌عنوان همراهی برای کنترلرهای ایکس‌باکس عمل می‌کند و شامل چهار دکمه، استیک آنالوگ اصلی ایکس‌باکس و دو دکمه‌ی اضافی برای کنترل سپر و تریگر می‌شود.

طبق اعلام سایت ایکس‌باکس، Adaptive Joystick ایکس‌باکس به کاربر اجازه می‌دهد بدون‌ نیاز به استفاده از هر دو دست، بازی کند. همه‌ی دکمه‌ها کاملاً قابل شخصی‌سازی هستند و طیف گسترده‌ای از درپوش‌های قابل چاپ سه‌بعدی برای استیک‌ها وجود دارد که امکان تغییر ابعاد، ارتفاع و عرض آن‌ها را فراهم می‌کند.

کیتلین جونز، مدیر ارشد محصول واحد افراد کم‌توان در ایکس‌باکس توضیح داد: «از همان مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی Adaptive Joystick، جامعه‌ی افراد کم‌توان در طراحی‌های اولیه و نمونه‌های اولیه‌ی کاربردی با ما همکاری داشتند و حتی از دیدگاه نرم‌افزاری، بازخوردهای زیادی از آن‌ها دریافت کرده‌ایم که خواستار جوی‌استیک مقرون‌به‌صرفه برای کنترلر تطبیق‌پذیر خود بودند که بتواند به‌طور یکپارچه با سیستم کنونی آن‌ها سازگار شود.»

می‌توانید Adaptive Joystick را برای داشتن مجموعه‌ی کامل تطبیق‌پذیر به Adaptive Controller متصل یا آن را به‌طور مستقیم به کامپیوتر شخصی یا کنسول بازی مایکروسافت وصل کنید.

مایکروسافت علاوه‌بر Adaptive Joystick ایکس‌باکس از کنترلر جدید لایت SE شرکت ۸BitDo با قیمت ۶۰ دلار رونمایی کرده که آن هم برای گیمرهای کم‌توان طراحی شده است. این کنترلر دارای دکمه‌های با مقاومت کم و جوی‌استیک‌های مغناطیسی است و تمامی دکمه‌ها در قسمت بالای کنترلر دردسترس قرار دارند.

 8BitDo
مایکروسافت ویژگی جدید نگهدارنده‌ی دکمه‌ها را برای کنترلرهای ایکس‌باکس ساخته که از امروز برای اینسایدرهای ایکس‌باکس قابل آزمایش است. مایکروسافت می‌گوید: «این ویژگی جدید با هدف آسان‌تر کردن استفاده از کنترلر طراحی شده است. مشابه کلیدهای چسبنده (Sticky keys) روی رایانه، هر دکمه یا پورت را روی Adaptive Controller ایکس‌باکس، Adaptive Joystick ایکس‌باکس یا کنترلر ایکس‌باکس سری 2 Elite اختصاص دهید که تا زمانی‌که دوباره برای رهاکردن فشار داده نشود، درحالت فشار داده‌شده باقی بماند.»

Adaptive Joystick ایکس‌باکس اوایل سال ۲۰۲۵ در بازارهای منتخب ایکس‌باکس در سرتاسر جهان عرضه خواهد شد و به صورت انحصاری ازطریق فروشگاه مایکروسافت با قیمت ۳۰ دلار به‌فروش خواهد رسید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم