نماد آخرین خبر

کارمندان گوگل از شرکت خواستند همکاری‌های نظامی را متوقف کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
کارمندان گوگل از شرکت خواستند همکاری‌های نظامی را متوقف کند

دیجیاتو/ کارمندان گوگل در نامه‌ای نگرانی خود مبنی بر استفاده از فناوری هوش مصنوعی این شرکت برای جنگ را مطرح کرده‌اند.

طبق یک گزارش جدید، در ماه مه سال 2024، حدود 200 کارمند گوگل دیپ‌مایند (تقریباً 5 درصد از نیروی کار این بخش) نامه‌ای را امضا کردند که در آن از غول فناوری خواسته‌شده به قراردادهای خود با سازمان‌های نظامی پایان دهد. در این نامه کارمندان DeepMind نگرانی خود مبنی بر استفاده از فناوری هوش مصنوعی این شرکت برای جنگ را مطرح کرده‌اند.

براساس گزارش نشریه تایم، در این نامه گفته‌شده که نگرانی کارمندان به هیچ‌یک از درگیری‌های ژئوپلتیک فعلی مربوط نمی‌شود، بلکه آن‌ها در مورد قرارداد گوگل با پروژه نیمبوس (Project Nimbus) نگران هستند. در این نامه به گزارش‌هایی اشاره‌شده که ادعا می‌کنند در این پروژه از هوش مصنوعی برای نظارت انبوه و انتخاب اهداف برای بمباران استفاده می‌شود و شرکت‌های اسلحه‌سازی موظف به خرید خدمات ابری گوگل و آمازون هستند.

در این نامه همچنین به تنش‌های داخلی گوگل در بین بخش‌های هوش مصنوعی و تجارت ابری آن اشاره‌شده که خدمات هوش مصنوعی را به سازمان‌های نظامی می‌فروشد.

استفاده از هوش مصنوعی در جنگ خیلی سریع گسترش یافته است و برخی از شرکت‌های فناوری که این سیستم‌ها را توسعه می‌دهند مجبور به صحبت‌کردن درباره آن شده‌اند. گوگل نیز زمانی که در سال 2014 DeepMind را خریداری کرد، متعهد شد که از فناوری هوش مصنوعی آن هرگز برای اهداف نظامی یا نظارتی استفاده نخواهد شد.

در نامه کارمندان گوگل دیپ‌مایند نوشته شده است:

«هرگونه دخالت در ارتش و ساخت سلاح بر موقعیت ما به‌عنوان رهبر هوش مصنوعی اخلاقی و مسئولانه تاثیر می‌گذارد و برخلاف بیانیه مأموریت ما و اصول بیان‌شده هوش مصنوعی است.»
خواسته‌های کارمندان گوگل دیپ‌مایند

همانطور که تایم در گزارش خود می‌گوید، کارکنان DeepMind در نامه خود از تیم رهبری گوگل می‌خواهند که ادعاهایی مبنی بر استفاده از سرویس‌های ابری این شرکت توسط ارتش‌ها و سازندگان سلاح را بررسی کنند، دسترسی نظامی به فناوری DeepMind را متوقف کنند و یک نهاد جدید به‌منظور جلوگیری از استفاده از فناوری هوش مصنوعی این شرکت توسط مشتریان نظامی در آینده شکل بگیرد.

بااین‌حال، تایم می‌گوید که علی‌رغم نگرانی‌های مطرح‌شده توسط کارمندان و درخواست آن‌ها برای این اقدامات، هنوز «هیچ پاسخ معناداری» از سوی گوگل صادر نشده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره