نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

اپل به ال‌جی اعتماد می‌کند؛ واگذاری ساخت 70 درصد از ماژول‌های زوم دوربین آیفون 16 پرو

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپل به ال‌جی اعتماد می‌کند؛ واگذاری ساخت 70 درصد از ماژول‌های زوم دوربین آیفون 16 پرو

دیجیاتو/ موفقیت ال جی در تولید ماژول زوم اپتیکال آیفو‌ن 15 پرو مکس باعث‌شده تا این شرکت تنها تولیدکننده ماژول‌های پیچیده Tetraprism اپل باشد.

42 میلیون سنسور Tetraprism آیفون 16 پرو توسط ال جی ساخته خواهد شد. سامسونگ ممکن است در سال جاری بخش زیادی از نمایشگرهای سری آیفون 16 را تولید کند، اما ال‌جی زنجیره تأمین ماژول زوم اپتیکی تاشو Tetraprism اپل را در دست خواهد داشت. ال جی در تولید ماژول زوم اپتیکال آیفو‌ن 15 پرو مکس به‌قدری ماهر ظاهر شده است که اپل حالا وظیفه تولید 70 درصد از تمام دوربین‌های Tetraprism سری آیفون 16 پرو را به آن سپرده است.

براساس گزارش The Elec، یکی از دلایلی که اپل تصمیم‌گرفته نمایشگر آیفون‌ 16 پرو را بزرگ‌تر کند این است که دستگاه‌های خود را با دوربین Tetraprism مطابقت بدهد. آیفون‌ها امسال اولین سری با چهار اندازه متفاوت خواهند بود که باعث می‌شود هر دستگاه از دیگری متمایز باشد.

ال جی تنها سازنده ماژول پیچیده آیفون 16 پرو

به گفته این نشریه، ال جی ظاهراً تنها سازنده ماژول زوم اپتیکی تاشو است که می‌تواند ماژول‌های پیچیده Tetraprism را با کیفیت موردانتظار اپل و برای بیش از 40 میلیون آیفون تولید کند.

همانطور که اپل تلاش می‌کند زنجیره تامین خود را متنوع کند و به یک تولید‌کننده متکی نباشد، این شرکت به‌طورمداوم ویژگی‌های جدیدی را معرفی می‌کند که آن را به انحصار باز می‌گرداند. به‌عنوان مثال، پنل‌های LTPO درخشان با نرخ تازه‌سازی تصویر پویا که آیفون 16 پرو و ​​16 پرو مکس به آن‌ها مجهز خواهند شد، توسط سامسونگ و سپس ال‌جی ساخته می‌شوند.

Jahwa شرکت دیگری است که می‌تواند دوربین‌های Tetraprism اپل را تولید کند، اما طبق گزارش‌ها، غول سازنده آیفون تنها پس از سفارشات اولیه آیفون 16 پرو در سه‌ماهه آینده به آن اجازه خواهد داد تا دسته محدودی را تولید کند تا از این طریق هزینه تولید قطعه را کاهش دهد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره