نماد آخرین خبر

هدست متا که برای رقابت با اپل ویژن پرو طراحی می‌شد، کنسل شد

منبع
ترنجي
بروزرسانی
هدست متا که برای رقابت با اپل ویژن پرو طراحی می‌شد، کنسل شد

ترنجی/ با این که بیش از ۱ سال از معرفی هدست اپل ویژن پرو می‌گذرد اما به نظر نمی‌رسد که بازار هدست‌های AR-VR یا آنطور که اپل آن‌ها را خطاب می‌کند، هدست‌های رایانش فضایی؛ توانسته باشند توجه خاصی را جلب کنند. متا به عنوان یکی دیگر از برندهایی که در این زمینه فعالیت دارد، کمی سرعت خود را در این بازار کاهش می‌دهد. به تازگی گزارش شده هدست متا که برای رقابت با اپل ویژن پرو طراحی می‌شد، کنسل شده است.

کنسل شدن توسعه هدست پرچمدار متا
گفته می شود متا کار بر روی رقیب هدست اپل ویژن پرو که با اسم رمز La Jolla در حال توسعه بود را متوقف کرده است. توسعه در این دستگاه از سال گذشته آغاز شد و قرار بود در مقطعی در سال ۲۰۲۷ منتشر شود.

دلیل لغو این پروژه ظاهراً به این واقعیت مربوط می شود که این هدست از نمایشگرهای MicroOLED استفاده می کرد و این قیمت نهایی را بسیار گران می‌کرد، بسیار بیشتر از هدف اولیه متا برای نگه داشتن قیمت نهایی زیر 1000 دلار.


باید توجه داشت که حداقل کف بازار، اپل ویژن پرو ۳۵۰۰ دلاری نیز دقیقاً موفقیت چشمگیری نداشته و اگر حتی اپل نمی‌تواند یک دستگاه گران قیمت را در این بازار به خوبی بفروشد، پس شاید برند دیگری هم نتواند چنین کاری را انجام دهد و ظرفیت بازار برای چند دستگاه رقیب در این بازار قیمتی، پایین است.

اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری Meta با اشاره به اخباری مبنی بر لغو هدست La Jolla گفت:

“ما نمونه‌های اولیه زیادی را در حال توسعه داریم. اما همه آنها را به تولید نمی‌رسانیم. ما برخی از آن‌ها را جلو می‌بریم، برخی دیگر را لغو می کنیم. تصمیماتی مانند این همیشه اتفاق می‌افتد و ادعاهای مربوط به یک تصمیم فردی، هرگز تصویر واقعی را نشان نمی‌دهند.”
در حالی که ممکن است این هدست پرچمدار متا لغو شده باشد، متا همچنان در حال کار بر روی یک هدست در سری کوئست است که مقرون به صرفه تر خواهد بود و با اسم رمز Ventura در دست توسعه است. ممکن است این محصول قبل از پایان سال جاری عرضه شود.

همچنین انتظار می‌رود متا ماه آینده عینک‌های واقعیت افزوده جدید را به نمایش بگذارد، در حالی که هدست رده بالا Quest 4 باید در سال 2026 وارد بازار شود.

نظر شما چیست؟ منتظر هدست‌های متا هستید؟ برای شما جذاب هستند؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم