نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

آمار واردات گوشی در ۵ ماه نخست سال؛ کاهش ۱۵ درصدی واردات تلفن همراه

منبع
زوميت
بروزرسانی
آمار واردات گوشی در ۵ ماه نخست سال؛ کاهش ۱۵ درصدی واردات تلفن همراه

زومیت/ گمرک ایران: واردات گوشی در ۵ ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 
گمرک ایران از واردات بیش از ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۹۶۶ میلیون دلار به کشور در ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

بر اساس اعلام گمرک ایران در ۵ ماهه سال جاری ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۸۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به شیوه تجاری و مسافری از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی به کشور در ۲ رویه تجاری و مسافری ۹۶۶ میلیون و ۴۹۱ هزار دلار بوده است.

طبق این گزارش واردات گوشی تلفن همراه به کشور در دو رویه تجاری و مسافری در ۵ ماهه امسال از لحاظ تعداد ۱۵ درصد و از حیث ارزش ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

از مجموع گوشی تلفن‌همراه وارداتی به کشور در این مدت ۴ میلیون و ۹۳ هزار و ۷۷۴ دستگاه به ارزش ۸۹۴ میلیون دلار به شیوه تجاری و ۱۳۳ هزار و ۳۰۸ دستگاه به ارزش ۷۲ میلیون و ۴۹۲ هزار دلار به شیوه مسافری وارد کشور شده است.

در این مدت واردات گوشی تلفن همراه در رویه تجاری از لحاظ تعداد ۱۳ درصد و از حیث ارزش ۵ درصد کاهش و در رویه مسافری از لحاظ تعداد ۴۳ درصد و از حیث ارزش ۴۵ درصد کاهش داشته است.

گزارش مردادماه گمرک هم خبر می‌داد که واردات گوشی‌های تلفن همراه در چهار ماه ابتدایی امسال به لحاظ تعداد ۲۷ و از نظر ارزش ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم