نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

این گوشی چینی یک رکورد جدید گینس را به نام خود زد

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نیوز/ گوشی تاشو چینی آنر مجیک وی 3 (Honor Magic V3) که اخیراً خبرساز شده بود، حالا رکورد عجیب در گینس را به نام خود ثبت کرده است.

بعد از این‌که سامسونگ در رویداد اخیر آنپکد از گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ رونمایی کرد، باری دیگر عرصه گوشی های موبایل تاشو به جنب‌وجوش افتاد؛ خصوصاً شرکت‌های چینی تولیدکننده گوشی این روزها حتی فعالانه‌تر در طراحی و ساخت این دست از گوشی‌ها قدم برمی‌دارند. مجیک وی ۳ هم تلاش شرکت چینی آنر برای ساخت یک گوشی تاشو سبک و پرظرافت است که اخیراً رکوردی غیرمعمول را در گینس به نام خود ثبت کرد.

رکورد گینس گوشی تاشو آنر مجیک وی ۳
آنر در همکاری با «برایان برگ» (Bryan Berg)، رکورددار گینس که به ساخت خانه‌های کارتی معروف است، گوشی مجیک وی 3 را برای ثبت رکوردی جدید روی بلندترین خانه کارتی جهان قرار دادند. برایان برگ طی هشت ساعت این خانه کارتیِ 54 طبقه را بدون استفاده از هرگونه چسب ساخت و در مرحله آخر این گوشی روی نوک آن قرار گرفت.

آنر مجیک وی 3 که طی رویداد IFA 2024 در برلین به‌صورت رسمی به بازار جهانی معرفی خواهد شد، به وزن فوق‌العاده پایین خود شناخته می‌شود و ثبت چنین رکوردی گواهی بر همین موضوع می‌گذارد. در واقع این گوشی چینی فقط 226 گرم وزن دارد، در حالی که وزن گلکسی زد فولد 6 به‌عنوان نزدیک‌ترین رقیب آن به 239 گرم می‌رسد.

این محصول آنر همچنین با ضخامت تنها 9.2 میلی‌متر باریک‌ترین گوشی تاشو دنیا به حساب می‌آید و نسبت به گلکسی زد فولد 6 با ضخامت 12.1 میلی‌متر اختلاف فاحشی دارد. آنر حتی مدتی قبل با انتشار تصویری که مجیک V3 را در کنار گوشی‌های زد فولد قرار می‌داد، دستاورد خود را به رخ غول فناوری کره‌ای کشید.

آنر مجیک V3 از یک نمایشگر اصلی 6.43 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و لبه‌های منحنی و یک نمایشگر داخلی 7.92 اینچی با رزولوشن 2344 در 2156 پیکسل برخوردار است. هر دو نمایشگر نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، اچ‌دی‌آر ویوید و دالبی ویژن دارند و از قلم پشتیبانی می­‌کنند. این گوشی گواهی IPX8 را هم دریافت کرده است که مقاومت آن در برابر آب در ارتفاع 2.5 متری را تایید می‌کند.

این گوشی تاشو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولترا واید ۴۰ مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپ تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم دیجیتال ۱۰۰ و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی مجهز است.

تامین توان پردازشی آن هم بر عهده چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قرار دارد که در کنار ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی به کاربر ارائه می‌شود. در این گوشی چینی تاشو همچنین باتری ۵ هزار و ۱۵۰ میلی‌آمپر ساعتی به کار رفته است که از شارژ سیمی ۶۶ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره