نماد آخرین خبر

دلیل اصلی تاخیر در عرضه Black Myth: Wukong روی ایکس باکس فاش شد

منبع
زومجي
بروزرسانی
دلیل اصلی تاخیر در عرضه Black Myth: Wukong روی ایکس باکس فاش شد

زومجی/ اخیرا دو رسانه ادعا کردند که استودیو سازنده بازی Black Myth: Wukong به واسطه‌ی قرارداد انحصاری با سونی، عرضه روی ایکس باکس را به تأخیر انداخته است.
   
استودیو Game Science در خرداد ماه اعلام کرد که انتشار بازی اکشن نقش‌آفرینی مورد انتظار خود یعنی بازی Black Myth: Wukong برای کنسول‌های ایکس باکس به تأخیر افتاده است. این توسعه‌دهنده در آن زمان گفته بود که علت این تأخیر، مشکلات بهینه‌سازی برای این کنسول‌ها بوده است. اخیرا یک افشاگر معروف به نام eXtas1s ادعا کرد که مشکل فنی ذکر شده که باعث تأخیر در عرضه بازی برای ایکس باکس شده بود، نشت حافظه در سخت‌افزار ایکس باکس بوده است؛ اما به نظر می‌رسد که این اطلاعات درست نیست.

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های فوربز و IGN، هر دو آن‌ها ادعا کرده‌اند که عرضه بازی Black Myth: Wukong به‌دلیل مشکلات فنی ایکس باکس سری ایکس و اس به تأخیر نیفتاده است؛ بلکه به‌دلیل قرارداد انحصاری بین سونی و استودیو گیم ساینس بوده است که هیچ‌کدام از آن‌ها به‌صورت عمومی آن را اعلام نکرده‌اند؛ به‌همین دلیل این بازی در زمان عرضه به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن منتشر شده است.

خود مایکروسافت قبلا به این موضوع اشاره و اعلام کرده بود که در حال همکاری با استودیو گیم ساینس است تا این بازی را به پلتفرم‌های خود بیاورد؛ اما نمی‌تواند در مورد توافق‌های انجام شده توسط شرکای خود با سایر پلتفرم‌داران اظهارنظر کند.

جالب است که ببینیم اگر واقعا یک قرارداد انحصاری بین سونی و گیم ساینس وجود دارد، چقدر طول می‌کشد تا بازی را از پلتفرم ایکس باکس دور نگه دارد. همچنین باید پرسید که چرا این قرارداد به‌صورت عمومی اعلام نشده است. همچنین اگر واقعا چنین قراردادی وجود دارد، چرا در بیانیه‌های استودیو گیم ساینس به نظر می‌رسید که تأخیر در انتشار بازی برای ایکس باکس به‌دلیل مشکلات فنی بوده است. بازی Black Myth: Wukong در حال حاضر برای پلی استیشن ۵ و کامپیوتر عرضه شده و تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن فروش رفته است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره