نماد آخرین خبر

فشار بر ایکس ادامه دارد؛ برزیل حساب‌های بانکی استارلینک را مسدود کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
فشار بر ایکس ادامه دارد؛ برزیل حساب‌های بانکی استارلینک را مسدود کرد

دیجیاتو/ روز گذشته یک قاضی در برزیل به شبکه اجتماعی ایکس گفته بود که در صورت عدم انتخاب یک نماینده قانونی در این کشور، فیلتر خواهد شد. حالا گفته‌شده که حساب‌های بانکی استارلینک در این کشور مسدود شده است.

«ایلان ماسک» به‌عنوان مالک ایکس، از ماه‌ها قبل با «الکساندر دی‌مورائس»، قاضی دادگاه عالی برزیل به‌خاطر درخواست‌‎های مربوط به مسدودکردن حساب‌های خاص در این کشور درگیر بوده است. این شرکت اوایل این ماه فعالیت‌های خود در برزیل را تعطیل کرد.

مسدودشدن حساب‌های بانکی استارلینک در برزیل
اکنون به‌نظر می‌رسد که قاضی دی‌مورائس در تلاش است تا از طریق یکی دیگر از شرکت‌های ماسک، یعنی استارلینک متعلق به اسپیس ایکس، ایکس را به اجرای حکم دادگاه وادار کند. حساب رسمی استارلینک در ایکس درمورد مسدودشدن حساب‌های بانکی‌اش نوشت:


«این دستور براساس یک تصمیم بی‌اساس صادر شده است که می‌گوید استارلینک باید مسئول جریمه‌های وضع‌شده (برخلاف قانون اساسی) علیه ایکس باشد. این حکم به‌صورت مخفیانه و بدون ارائه هیچ یک از مراحل قانونی تضمین‌شده توسط قانون برزیل به استارلینک صادر شده است. قصد داریم به‌صورت قانونی به این موضوع رسیدگی کنیم.»
مورائس همچنین تهدید کرده است که ایکس را به‌طور کامل در برزیل فیلتر خواهد کرد. او روز گذشته گفته بود که اگر ایکس در برزیل یک نماینده قانونی منصوب نکند، تعطیل می‌شود.

 
ایکس اندکی پس از اعلام این موضوع، گفت که انتظار دارد مورائس «به‌زودی» دستور تعطیلی آن را صادر کند. در بیانیه آن که به زبان‌های انگلیسی و پرتغال منتشرشده نوشته شده است:

«ما انتظار نداریم که کشورهای دیگر قوانین آزادی بیان مشابه ایالات متحده را داشته باشند. مسئله اساسی این است که قاضی دی‌مورائس از ما می‌خواهد که قوانین برزیل را زیر پا بگذاریم. ما به‌سادگی چنین کاری را انجام نمی‌دهیم.»
ایکس اعلام کرده که قصد دارد طی روزهای آینده «خواسته‌های غیرقانونی مورائس و کلیه پرونده دادگاه مرتبط» را منتشر کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره