نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

بلندگو گوشی‌تان خیس شده است؟ این ویدئو را پخش کنید!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی

شهر سخت افزار/ احتمالاً می‌دانید پخش کردن برخی صداهای خاص به خارج شدن جرم منافذ بلندگوی گوشی‌ها کمک می‌کند. خبر خوب این‌که شما می‌توانید با پخش یک ویدئو، به خشک شدن بلندگوی گوشی و خارج شدن آب از آن کمک کنید.

با وجود این‌که بسیاری از گوشی‌های امروزی دارای طراحی مقاوم در برابر نفوذ آب هستند، اما باز هم ممکن است بلندگوی گوشی خیس شود. از طرف دیگر بسیاری از گوشی‌ها در برابر نفوذ آب آسیب‌پذیر هستند و ممکن است حتی قطرات کوچک باعث مختل شدن صدای بلندگو به مدت چند ساعت شود.

خارج کردن آب از اسپیکر گوشی با پخش صدا
مشاهدات نشان می‌دهد به طرز روزافزونی مصرف‌کنندگان برای خارج کردن آب وارد شده به وسایل الکترونیکی به دنبال ویدئوهای یوتیوب هستند. این ویدئوها از طریق پخش صداهایی با تن و فرکانس مخصوص کار می‌کنند که مشابه قابلیت موجود در اپل واچ است.


چنین ویدئوهایی حاوی صداهای ویژه‌ای هستند که پخش آن‌ها باعث حرکت‌های سریع دیافراگم بلندگو می‌شود و حجم کمی هوا را جابه‌جا می‌کند. همین جابه‌جایی هوا به خارج شدن آب از بلندگوی گوشی یا تبلت و خشک شدن سریع‌تر آن کمک می‌کند. در عین حال حرکات دیافراگم به پراکنده کردن قطرات بسیار ریز آب از سطح آن کمک خواهد کرد.

وب‌سایت مشهور iFixit مؤثر بودن این ویدئو را تأیید کرده است، با این حال میزان موفقیت آن در خشک کردن اسپیکر گوشی قابل پیش‌بینی نیست.

فراموش نکنید اگر آب به بخش‌های داخلی گوشی شما و مدارهای آن نفوذ کرده باشد، روشن کردن دستگاه برای پخش کردن چنین ویدئوهایی خطرناک است و باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید. اما اگر تنها بلندگوی آن خیس شده یا گوشی‌تان ضد آب است، پخش کردن این صداها می‌تواند مفید باشد.

بد نیست اشاره کنیم گوشی‌های ضد آب ممکن است به مرور زمان این خاصیت را از دست بدهند، خصوصاً اگر ضربه ببینند یا مورد تعمیر قرار بگیرند. از همین رو بهترین کار محافظت حداکثری از گوشی در برابر مواجهه با مایعات است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره