نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

مرگ کودک ۱۰ساله در یک چالش فراگیر؛ تیک‌تاک باید دادگاهی شود

منبع
زوميت
بروزرسانی
مرگ کودک ۱۰ساله در یک چالش فراگیر؛ تیک‌تاک باید دادگاهی شود

زومیت/ مرگ دختر ۱۰ ساله به‌دلیل پیشنهاد تیک‌تاک به او مبنی‌بر اجرای چالشی مرگبار، این پلتفرم اجتماعی را بار دیگر به دادگاه می‌کشاند.
 
دادگاه استیناف ایالات‌متحده حکم دادگاهی را که به‌نفع تیک‌تاک صادر شده بود لغو کرد. این حکم به دنبال شکایت مادر یک دختر ۱۰ ساله اعلام شد که پس از شرکت در چالش مرگبار «بیهوشی» در این پلتفرم، جان خود را از دست داد.

به گزارش رویترز، طبق قانون فدرال شرکت‌های اینترنتی معمولاً در قبال محتوایی که کاربرانشان منتشر می‌کنند مصونیت دارند. به‌هرحال، دادگاه تجدیدنظر حوزه‌ی سوم ایالات‌متحده مستقر در فیلادلفیا روز سه‌شنبه رأی داد که این قانون مانع از پیگیری ادعای مادر نایلا اندرسون مبنی‌بر پیشنهاد چالش مرگبار به دخترش ازطرف الگوریتم تیک‌تاک نمی‌شود.

پتی شوارتز، قاضی دادگاه تجدیدنظر آمریکا در حکمی که برای هیئت سه‌نفره‌ی قضات صادر شد اعلام کرد بخش ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات ۱۹۹۶ فقط شامل اطلاعات ارائه‌شده ازطرف اشخاص می‌شود و توصیه‌هایی را که خودِ تیک‌تاک ازطریق الگوریتم زیربنایی ارائه می‌دهد دربر نمی‌گیرد.

شوارتز می‌گوید: «تیک‌تاک درمورد محتوای پیشنهادی و تبلیغ‌شده برای کاربران خاص انتخاب‌هایی انجام می‌دهد و با انجام اینکار انگار درحال سخنرانی برای کاربران است.»

تاوینا اندرسون پس‌از مرگ دخترش نایلا در سال ۲۰۲۱، به‌دلیل توصیه‌ی تیک‌تاک برای اجرای چالش بیهوشی با استفاده از بند کیفِ پول آویزان‌شده در کمد مادرش، از پلتفرم مذکور شکایت کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره