نماد آخرین خبر

گوگل به‌زودی قابلیت ساخت تصویر اشخاص را به جمینای برمی‌گرداند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
گوگل به‌زودی قابلیت ساخت تصویر اشخاص را به جمینای برمی‌گرداند

دیجیاتو/ گوگل به‌خاطر ساخت تصاویری که از نظر تاریخی نادرست بودند، این قابلیت را در اواخر سال گذشته متوقف کرده بود.

گوگل اواخر سال گذشته ساخت تصویر اشخاص با هوش مصنوعی جمینای (Gemini) را به‌دلیل خطاهای آن متوقف کرده بود. اکنون غول فناوری اعلام‌کرده که به‌زودی یک بار دیگر این قابلیت را در دسترس کاربران هوش مصنوعی خود قرار می‌دهد.

در بیانیه مطبوعاتی گوگل این شرکت توضیح می‌دهد که طی روزهای آینده نسخه دسترسی زودهنگام قابلیت تولید تصویر اشخاص برای کاربران Gemini Advanced و نسخه‌های Business و Enterprise به‌زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.

 
قابلیت تولید تصویر اشخاص جمینای
این قابلیت از Imagen 3، آخرین نسخه از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر گوگل پشتیبانی می‌کند. غول فناوری اوایل این ماه بدون اعلام قبلی Imagen 3 را از طریق AI Test Kitchen خود در دسترس قرار داد و اکنون قرار است در تمامی زبان‌ها به جمینای نیز اضافه شود. ابزار ارتقاء یافته گوگل برای تولید تصویر می‌تواند هر چیزی از مناظر فوق‌العاده واقع‌گرایانه گرفته تا نقاشی‌های رنگ روغن را فقط با توصیف «چند کلمه» تولید کند.

در ماه فوریه چندین کاربر گزارش کرده بودند که هوش مصنوعی جمینای گوگل تصاویری را تولید می‌کند که از نظر تاریخی نادرست هستند. «دیو سیترون»، مدیر ارشد مدیریت محصول گوگل برای جمینای در این بیانیه جدید می‌گوید که مدل ارتقاء یافته Imagen 3 دارای ویژگی‌های محافظتی داخلی است و در مقایسه با سایر مدل‌های تولید تصویر فعلی، عملکرد مطلوبی دارد.

درنهایت باید اشاره کرد که جمینای به کاربران اجازه تولید تصاویر واقعی از چهره‌های شناخته‌شده را نمی‌دهد. همچنین ساخت محتوای محتوای مربوط به خردسالان؛ یا صحنه‌های خشن، خشونت‌آمیز و جنسی نیز در آن ممنوع است. سیترون در بیانیه گوگل می‌گوید:

«البته تمام تصاویری که با جیمنای تولید می‌شوند، بی‌نقص نخواهند بود. ما همچنان به دریافت بازخورد کاربران Gemini Advanced گوش می‌دهیم.»
گوگل قصد دارد به زودی توانایی تولید تصویر افراد با هوش مصنوعی را برای کاربران و زبان‌های بیشتری ارائه کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره