نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

لنوو پنج لپ‌تاپ با پردازنده AMD و برچسب‌های قیمتی مختلف رونمایی کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
لنوو پنج لپ‌تاپ با پردازنده AMD و برچسب‌های قیمتی مختلف رونمایی کرد

زومیت/ لنوو دریایی از لپ‌تاپ‌های جدید با پردازنده‌‌‌های AMD و قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی کرد.
 
دنیای فناوری روزهای شلوغی را به‌لطف برگزاری نمایشگاه IFA می‌گذراند. اینتل با معرفی پردازنده‌های سری لونار لیک به جنگ پردازنده‌های سری Ryzen AI 300 ای‌ام‌دی و اسنپدراگون سری ایکس کوالکام می‌رود. از سوی دیگر کوالکام با معرفی نسخه‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس می‌خواهد قیمت لپ تاپ ها را کاهش دهد.

لنوو یکی از بازیگران مهم حوزه‌ی لپ‌تاپ محسوب می‌شود و در نمایشگاه IFA امسال موجی از لپ‌تاپ‌های جدیدش را با پردازنده AMD و قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی کرد.

 
لنوو ThinkPad T14s (نسل ۶)
لنوو در ماه ژوئن (خرداد و تیر)، مدل ThinkPad T14s (نسل ۶) را با تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس الیت عرضه کرد که مشخصاتی مشابه نسخه‌ی جدید با پردازنده‌ی AMD دارد. تفاوت‌های برجسته شامل وزن بیشتر در مدل AMD (۱٫۲۹ کیلوگرم در مقایسه با ۱٫۲۳ کیلوگرم) و برخی تغییرات در درگاه‌ها، دوربین و گزینه‌های نمایشگر می‌شود.


تینک‌پد با تراشه‌ی AMD از درگاه Thunderbolt 4، دو درگاه USB-A و HDMI 2.1، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و درگاه سیم‌کارت در مدل‌هایی با قابلیت 5G بهره می‌برد و از Wi-Fi 7 و بلوتوث ۵٫۳ پشتیبانی می‌کند.

براساس بیانیه‌ی رسمی لنوو، نسل جدید تینک‌پد T14s از وب‌کم پنج مگاپیکسلی با حسگر فروسرخ و دکمه‌ی غیرفعال‌کردن وب‌کم برای امنیت بالاتر و حسگر اثرانگشت استفاده می‌کند.

همانطور که از لپ‌تاپ‌های تینک‌پد انتظار می‌رود مجموعه‌ای از قابلیت‌های امنیتی شامل ابزار ThinkShield لنوو، Microsoft Pluton، کلید Kensington و ویژگی‌های امنیتی AMD با تراشه‌ی AI PRO برای تینک‌پد T14s در نظر گرفته شده است.

لنوو در مورد مشخصات سخت‌افزاری دستگاه به‌جز بهره‌مندی از تراشه‌‌ی جدید سری AMD Ryzen AI PRO چیز بیشتری ذکر نمی‌کند. با توجه به تاریخ عرضه‌ی لپ تاپ لنوو در اکتبر ۲۰۲۴ (مهر و آبان)، AMD احتمالا تراشه‌های جدیدش را در هفته‌های آینده معرفی خواهد کرد.

اگر شایعات درست باشند، سری Ryzen AI PRO براساس پردازنده‌های سری Ryzen AI 300 خواهند بود و احتمالا واحد پردازش عصبی (NPU) یکسانی با آن تراشه‌ها خواهند داشت.

لنوو تینک‌پد جدیدش را در دو مدل با نمایشگر لمسی یا غیرلمسی LCD با وضوح +FHD، حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت و پوشش ۱۰۰ درصد فضای رنگی sRGB عرضه می‌کند. انرژی دستگاه از باتری ۵۸ وات‌ساعتی تامین می‌شود که به‌ادعای لنوو می‌تواند تا ۱۷ ساعت کاربر را همراهی کند.

انتظار می‌رود قیمت لپ‌تاپ جدید لنوو حدود ۱۷۰۰ یورو (حدود ۱۸۸۰ دلار) باشد.

لنوو Yoga Pro 7 (نسل ۹)
یوگا پرو ۷ جدید از پردازنده‌ی Ryzen AI 9 365 در کنار حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5X و یک ترابایت SSD بهره می‌برد.

نمایشگر ۱۴٫۵ اینچی اولد دستگاه وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت دارد و ۱۰۰ درصد فضای رنگی sRGB و AdobeRGB و DCI-P3 را پوشش می‌دهد.


به‌لطف فاصله‌ی ۱٫۵ میلی‌متری کلیدهای کیبورد، تجربه‌ی تایپ با لپ‌تاپ جدید لنوو لذت‌بخش خواهد بود. بالای نمایشگر یک وب‌کم FHD با حسگر فروسرخ و دکمه‌ی غیرفعال‌کردن وب‌کم وجود دارد. وب‌کم دستگاه با پشتیبانی از Windows Studio Effects می‌تواند کیفیت تصویر را با هوش مصنوعی بهبود ببخشد. انرژی دستگاه از باتری ۷۳ وات‌ساعتی تامین می‌شود. قیمت لپ‌تاپ مذکور از ۱۷۰۰ یورو (حدود ۱۸۸۰ دلار) آغاز می‌شود.

لنوو IdeaPad Slim 5 13 و IdeaPad Slim 5 15
مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی لپ‌تاپ‌ IdeaPad Slim 5 از نظر فنی مانند سایر لپ‌تاپ‌های جدید لنوو در دسته‌ی کامپوترهای هوش مصنوعی قرار می‌گیرند؛ اما به دلیل استفاده از تراشه‌‌های سری AMD Ryzen 7000، به قابلیت‌های هوش مصنوعی مایکروسافت دسترسی نخواهند داشت. این تراشه‌های قدیمی برخلاف سری Ryzen AI 300 قدرت بالایی در پردازش‌های هوش مصنوعی ندارند.


قیمت سری IdeaPad Slim 5 از ۶۹۹ یورو (حدود ۷۷۷ دلار) آغاز می‌شود و در دو مدل با نمایشگرهای ۱۳٫۳ اینچی و ۱۵٫۳ اینچی ۶۰ هرتزی با وضوح +FHD در دسترس قرار می‌گیرند. برای مدل ۱۵٫۳ اینچی می‌توان کانفیگ دیگری با نمایشگر اولد +QHD با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی و روشنایی ۵۰۰ نیت سفارش داد.

سری IdeaPad نیز مانند سایر لپ‌تاپ‌هایی که به آن‌ها اشاره شد با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD در دسترس قرار می‌گیرند. این سری را می‌توان با باتری ۵۴٫۷ وات‌ساعتی یا ۷۰ وات‌ساعتی سفارش داد.

مدل جدید IdeaPad Slim 5 دو درگاه USB-C 3.2 (Gen 2) و یک درگاه HDMI 2.1 و USB-A 3.2 (Gen 1)، درگاه کارت microSD و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون دارد. همچنین از Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵٫۳ نیز پشتیبانی می‌کند.

لنوو ThinkBook 16 (نسل ۷ پلاس)
با شروع قیمت از ۹۹۹ یورو (حدود ۱۱۱۰ دلار)، لنوو تینک‌بوک ۱۶ از پردازنده‌ی Ryzen AI 9 365 در کنار حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و چهار ترابایت SSD بهره می‌برد. باتری ۸۵ وات‌ساعتی دستگاه انرژی لازم برای ۱۷ ساعت پخش مداوم ویدیو 1080p را فراهم می‌کند.


مجموعه‌ی کاملی از درگاه‌های Thunderbolt 4 و USB-C 3.2 (Gen 2) دو درگاه USB-A 3.1 و USB-A 2.0 و HDMI 2.1 و درگاه اترنت در کنار جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و درگاه کارت SD برای لپ‌تاپ جدید لنوو در نظر گرفته شده است.

کیبورد فول‌سایز و تاچ‌پد بزرگ در کنار دو اسپیکر در قسمت پایین شاسی با پشتیبانی از Dolby Atmos برای تینک‌بوک جدید در نظر گرفته شده‌اند. بالای نمایشگر یک وب‌کم FHD RGB با یک حسگر فروسرخ و پشتیبانی از Windows Hello به‌همراه دکمه‌ی غیرفعال‌کردن وب‌کم وجود دارد.

نمایشگر ۱۶ اینچی دستگاه وضوح 3.2K و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز دارد، ۱۰۰ درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و از Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره