نماد آخرین خبر

هشدار انگلیس به گوگل درباره سوءاستفاده از برتری در فناوری تبلیغات

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار انگلیس به گوگل درباره سوءاستفاده از برتری در فناوری تبلیغات

ایسنا/ آژانس ضد انحصارطلبی انگلیس، پس از تحقیقات اولیه، به گوگل درباره سوء استفاده از موقعیت برتر خود در فناوری تبلیغات، هشدار داد.

رگولاتور انگلیس با این هشدار، به اتحادیه اروپا و آمریکا پیوست که  نگرانی های مشابهی را در مورد این غول فناوری ابراز کرده اند.

سازمان رقابت و بازار انگلیس، روز جمعه، در بیانیه اعتراضی خود اعلام کرد گوگل از تسلط خود در تبلیغات فناوری برای اولویت بندی خدمات خود و جلوگیری از رقابت رقبا در یک زمین بازی استفاده می‌کند. این رگولاتور خاطرنشان کرد هر گونه بازخوردی از گوگل را قبل از اتخاذ تصمیم نهایی در نظر می‌گیرد و این تصمیم توسط هیئت جداگانه ای از تیمی که تحقیقات اولیه را انجام داده است، اتخاذ خواهد شد.

جولیت انسر، مدیر اجرایی موقت سازمان رقابت و بازار، گفت: متوجه شدیم که گوگل، از قدرت بازار خود برای جلوگیری از رقابت در مورد تبلیغاتی که مردم در وب‌سایت‌ها می‌بینند، استفاده می‌کند.

در مقابل، دن تیلور، معاون تبلیغات جهانی در گوگل، گفت: هسته اصلی این پرونده، بر تفسیرهای ناقص از بخش فناوری تبلیغات استوار است. ما با دیدگاه سازمان رقابت و بازار، مخالفیم و بر این اساس پاسخ خواهیم داد.

رگولاتورهای اتحادیه اروپا هم از نفوذ برتر گوگل در تبلیغات فناوری انتقاد کرده‌اند و سال گذشته، اتهامات ضد انحصارطلبی را علیه این شرکت، به دلیل اولویت دادن به برنامه مبادله تبلیغاتی خود در برابر رقبا و تقویت نقش مرکزی گوگل در زنجیره تامین فناوری تبلیغات، مطرح کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمیسیون اروپا در ژوئیه ۲۰۲۳ اعلام کرد حکم احتمالی برای اجرای راه‌حل‌های اصلاحی برای گوگل، ممکن است برای تصحیح رفتار سودجویانه این شرکت کافی نباشد، و احتمالا راه را برای صدور حکمی علیه گوگل باز کرد تا کسب‌وکار فناوری تبلیغات این شرکت را از کسب و کار اصلی آن تجزیه کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره