نماد آخرین خبر

اندروید 15 احتمالاً برای این گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو منتشر خواهد شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اندروید 15 احتمالاً برای این گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو منتشر خواهد شد

دیجیاتو/ اندروید 15 در ماه اکتبر منتشر خواهد شد، اما گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی چه زمانی آن را دریافت می‌کنند؟

اندروید 15 در ماه اکتبر (اواخر مهر یا اوایل آبان) منتشر خواهد شد اما برندها مانند شیائومی در زمان دیگری گوشی‌های خود را به آن مجهز می‌کنند. در این مطلب به برنامه شیائومی برای عرضه اندروید 15 می‌پردازیم و همچنین دستگاه‌های واجد شرایط و ویژگی‌های موردانتظار این آپدیت را به شما معرفی می‌کنیم.

زمان عرضه اندروید 15 برای گوشی‌های شیائومی
شیائومی رابط کاربری HyperOS 2.0 مبتنی بر اندروید 15 را در دسترس کاربران خود قرار خواهد داد. غول چینی هنوز تاریخ انتشار این نسخه را اعلام نکرده است، اما می‌توان انتظار داشت که HyperOS 2.0 نیز در ماه اکتبر منتشر شود، زیرا سال گذشته HyperOS 1.0 مبتنی بر اندروید 14 نیز در همین ماه عرضه شده بود.


در همین رابطه، گوگل به‌تازگی کد منبع اندروید 15 را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داده است؛ این یعنی که سیستم‌عامل جدید به‌طور کامل آماده شده اما برای عموم در دسترس نیست.

گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو که احتمالاً اندروید 15 را دریافت می‌کنند

شیائومی قبلاً لیست دستگاه‌های واجد شرایط دریافت به‌روزرسانی اندروید 15 را اعلام کرده است که شامل موارد زیر می‌شود:

شیائومی 14 اولترا
شیائومی 14
شیائومی 13 پرو
شیائومی 13
شیائومی 13 لایت

شیائومی 13T پرو
شیائومی 13T
شیائومی 12 پرو
شیائومی 12
شیائومی 12T پرو
شیائومی 12T
شیائومی پد 6
ردمی نوت 13
ردمی نوت 13 5G

ردمی نوت 13 پرو
ردمی نوت 13 پرو 5G
ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G
ردمی نوت 12
ردمی نوت 12 5G
ردمی 12
پوکو M6 پرو 5G
این دستگاه‌های شیائومی، ردمی و پوکو به‌طور قطعی به‌روزرسانی اندروید 15 را دریافت خواهند. البته این لیست نهایی نیست، بنابراین دستگاه‌های بیشتری ممکن است در آن حضور داشته باشند.

ویژگی‌های جدید اندروید 15
اندروید 15 برای دستگاه‌های شیائومی تغییرات و پیشرفت‌های زیادی را به‌همراه خواهد داشت. هرچند جزئیات مربوط به HyperOS 2.0 هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده‌اند، اما در شایعات به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

1. بازطراحی منوی تنظیمات
اسکرین‌شاتی از HyperOS 2.0 فاش‌شده که منوی تنظیمات جدید آن را نشان می‌دهد. شیائومی تقریباً از یک دهه قبل، برای بخش تنظیمات از یک طراحی ثابت استفاده کرده است، بنابراین این تغییر برای ارائه یک تجربه جدید کاملاً ضروری به‌نظر می‌رسد.

2. رابط جدید برای Game Turbo
تصویر دیگری از بخش Game Turbo در رابط کاربری HyperOS 2.0 وجود دارد که طراحی جدید آن را نشان می‌دهد. این بازطراحی از نسخه فعلی بسیار بهتر به‌نظر می‌رسد و همچنین ممکن است ویژگی‌های گیمینگ جدیدی را شاهد باشیم.

3. انیمیشن‌های روان‌تر
طبق گزارش‌های منتشرشده، شیائومی در تلاش است که با اندروید 15، انیمیشن‌های رابط کاربری خود را روان‌تر و پایدارتر از قبل کند.

4. قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتر
شرکت‌های سازنده گوشی درحال رقابت با یکدیگر برای ارائه بهترین ویژگی‌های هوش مصنوعی هستند و شیائومی نیز از این قاعده مستثنی نیست. HyperOS فعلی درحال‌حاضر دارای چند ویژگی هوش مصنوعی مفید است و تعداد بیشتری در HyperOS 2.0 وجود خواهد داشت.

5. قفل تشخیص سرقت
یکی از ویژگی‌های اصلی اندروید 15، جلوگیری از سرقت اطلاعات شما توسط سارقان است.

ویژگی قفل تشخیص سرقت برای تعیین اینکه چه زمانی دستگاه شما از دستان شما ربوده شده است، از هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کند. با تشخیص درست، دستگاه به‌طورخودکار قفل می‌شود و از سرقت اطلاعات شما توسط سارقان جلوگیری می‌کند. همچنین سارقان تا زمانی که جزئیات حساب گوگل شما را نداشته باشند، نمی‌توانند دستگاه را فعال کنند.

6. پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای

یکی از قابلیت‌های موردانتظار اندروید 15، پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای است. در این سیستم، با اتصال به ماهواره‌ها می‌توان پیام ارسال یا دریافت کرد. البته همه گوشی‌های مجهز به اندروید 15 ممکن است از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی نکنند، زیرا این قابلیت نیازمند تراشه‌های ویژه و پشتیبانی اپراتورهاست.

7. بایگانی اپ‌ها
اگر اپ‌های زیادی در دستگاه خود دارید، ویژگی بایگانی برنامه (App Archiving) می‌تواند برای شما مفید باشد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را بدون از دست‌رفتن اطلاعات حذف یا بایگانی کنید. بنابراین زمانی برنامه را مجدداً نصب کنید، می‌توانید از همان اطلاعات قبلی استفاده کنید.

گوشی‌های اندرویدی هم‌اکنون نیز به این ویژگی مجهز هستند، اما فقط برای اپ‌های نصب‌شده از طریق گوگل پلی قابل استفاده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم