نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

اندروید ۱۶ ظاهراً پنل نوتیفیکیشن‌ها و Quick Settings را از هم جدا می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اندروید ۱۶ ظاهراً پنل نوتیفیکیشن‌ها و Quick Settings را از هم جدا می‌کند

دیجیاتو/ شیائومی درحال‌حاضر سبک مشابهی از همین طراحی را در سیستم‌عامل HyperOS خود ارائه می‌دهد.

هنوز زمان زیادی به رونمایی از اندروید ۱۶ باقی مانده و خبرهای این نسخه از سیستم‌عامل اندروید به‌تدریج درحال انتشار است. جدیدترین اخبار حاکی از آن است که گوگل قصد دارد تغییراتی اساسی در قسمت نوتیفیکیشن‌ها و پنل Quick Settings اندروید ۱۶ ایجاد کند.

خبرنگار اندروید اتوریتی این تغییرات در اندروید ۱۶ را شکار کرده است. براساس این اخبار، پنل نوتیفیکیشن‌ها ظاهراً همچنان با پایین‌آوردن صفحه از بالابه‌پایین قابل‌دسترسی خواهد بود اما این پنل برخلاف نسخه‌های فعلی اندروید قرار نیست تمام صفحه را اشغال کند و کاربران می‌توانند ضمن خواندن نوتیفیکیشن‌ها، به محتوای اپلیکیشن‌های بازشده در پس‌زمینه نیز دسترسی داشته باشند.

پنل نوتیفیکیشن‌ها و Quick Settings در اندروید ۱۶ تغییراتی عمده خواهند کرد

همچنین کاربران با پایین آوردن نوار استاتوس با 2 انگشت می‌توانند به گزینه‌های Quick Settings اندروید دسترسی داشته باشند. البته این شیوه از طراحی ممکن است جنجال‌برانگیز شود؛ زیرا کاربران باید مسیری طولانی‌تر را برای دسترسی به پنل Quick Settings بپیمایند. بعد از دسترسی به Quick Settings نیز می‌توان با کشیدن صفحه به طرفین، به تمام آپشن‌های این بخش دسترسی پیدا کرد.

طراحی فعلی نوتیفیکیشن‌ها و Quick Settings در سیستم‌عامل اندروید سال ۲۰۲۱، هم‌زمان با رونمایی از اندروید ۱۲، در دسترس کاربران قرار گرفت. در طراحی فعلی، پنل نوتیفیکیشن‌ها و Quick Settings یکپارچه هستند. مشکل این سبک از طراحی این است که تعداد نوتیفیکیشن‌ها و آپشن‌های مربوط به Quick Settings را که در صفحه‌ نمایش داده می‌شوند، محدود می‌کند.

سیستم‌عامل‌هایی مانند HyperOS از شرکت شیائومی که مبتنی بر اندروید هستند، درحال‌حاضر 2 پنل جداگانه برای نوتیفیکیشن‌ها و Quick Settings ارائه می‌کنند. به گفته شیائومی، این سبک از طراحی میان مشتریان این شرکت بسیار محبوب شده است. گفته می‌شود سامسونگ و اوپو نیز به‌دنبال ایجاد چنین تغییری در سیستم‌عامل دستگاه‌هایشان هستند.

این تغییر در پنل نوتیفیکیشن‌ها و Quick Settings سیستم‌عامل اندروید در نسخه اندروید ۱۵ بتا QPR دیده شده و هنوز توسط توسعه‌دهندگان گوگل تکمیل نشده است. باتوجه‌به اینکه هنوز زمان زیادی به رونمایی از اندروید ۱۶ باقی مانده، احتمالاً تغییرات زیادی در این بخش ایجاد خواهد شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره