نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

قابلیت‌های Image Playground و Genmoji ظاهراً در iOS 18.2 عرضه خواهند شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
قابلیت‌های Image Playground و Genmoji ظاهراً در iOS 18.2 عرضه خواهند شد

دیجیاتو/ این دو قابلیت بر بستر Apple Intelligence اجرا می‌شوند.

اپل امروز قرار است از سری آیفون ۱۶ خود رونمایی کند. این سری از آیفون‌ها تمرکز ویژه‌ای روی قابلیت‌های هوش مصنوعی دارند. اکنون خبر رسیده که ظاهراً قرار است 2 قابلیت Image Playground و Genmoji که وابسته به Apple Intelligence هستند، اواخر امسال و در آپدیت iOS 18.2 منتشر شوند.

به گزارش «مارک گرمن» از نشریه بلومبرگ، قابلیت‌های Image Playground و Genmoji هم‌زمان با عرضه iOS 18.2 در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. اولین نسخه بتا iOS 18.2 قرار است اکتبر (مهر یا آبان) منتشر شود و عرضه نسخه نهایی نیز به دسامبر (حوالی آذرماه) موکول شده است.

عرضه بخشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در iOS 18.2
Image Playground و Genmoji ازجمله قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری اپل هستند که از کیت هوش مصنوعی Apple Intelligence برای پردازش فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند. قابلیت Image Playground به کاربران اپل اجازه ساخت تصاویر خلاقانه هوش مصنوعی می‌دهد که شامل تولید انیمیشن، تصویرسازی و خلق پیش‌طرح یا اسکچ می‌شود.

قابلیت Genmoji نیز به کاربران اپل اجازه می‌دهد با صدور دستورهای متنی، ایموجی‌های اختصاصی بسازند. این شکلک‌ها می‌توانند منعکس‌کننده حالات روحی یا وضعیت فرد باشند و کاملاً شخصی‌سازی‌شده و بر مبنای دستورهای کاربر ساخته می‌شوند. بعد از ساخت این ایموجی‌ها کاربران می‌توانند در پیام‌هایشان از آن‌ها مثل شکلک‌های معمولی استفاده کنند. اپل قرار است API مربوط به قابلیت Genmoji را در اختیار توسعه‌دهندگان نیز قرار دهد تا آن‌ها نیز بتوانند پشتیبانی از Genmoji را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند.

اولین قابلیت‌های Apple Intelligence همراه iOS 18.1 و احتمالاً اکتبر در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. ازجمله این قابلیت‌های اولیه می‌توان به برخی ابزارها برای نوشتن و خلاصه‌سازی متن‌ها، خلاصه‌سازی نوتیفیکیشن‌ها، پیشنهاد پاسخ در اپلیکیشن Messages، قابلیت ضبط و رونویسی تماس‌های تلفنی و ابزار Clean Up در اپلیکیشن Photos برای حذف اشیای اضافی در عکس اشاره کرد.

اپل اینتلیجنس روی گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس نیز قابل‌دسترسی خواهد بود. نسخه‌های معمولی آیفون ۱۵ به‌دلیل محدودیت‌‎های سخت‌افزاری، هوش مصنوعی اپل را دریافت نمی‌کنند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره