نماد آخرین خبر

تراشه‌های A18 سری آیفون ۱۶ از آخرین تکنولوژی ARM استفاده می‌کنند

منبع
ترنجي
بروزرسانی
تراشه‌های A18 سری آیفون ۱۶ از آخرین تکنولوژی ARM استفاده می‌کنند

ترنجی/ اپل مراسم رونمایی سری آیفون ۱۶ را امشب در کوپرتینو برگزار خواهد کرد. پیش از معرفی این تلفن های هوشمند، گزارش شده است که تراشه های Apple A18 سری آیفون ۱۶ بر اساس جدیدترین معماری ARM طراحی شده‌اند. این معماری جدید، به پیاده‌سازی ویژگی های هوش مصنوعی کمک خواهد کرد.

تراشه های A18 سری آیفون ۱۶ به معماری ARM v9 مجهز می‌شوند
مدل های غیر پرو سری آیفون ۱۶ از تراشه Apple A18 و مدل های پرو از تراشه Apple A18 Pro بهره‌مند خواهند بود. طبق گفته منابع آگاه، چیپست تمامی اعضای این سری دارای طراحی ARM v9 هستند. طبق گزارش ها، پذیرش معماری ARM v9 توسط اپل نزدیک به نیمی از کل درآمد آرم را تشکیل می‌دهد.

به گفته رنه هاس، مدیر اجرایی ARM، معماری ARM v9 دو برابر نسل قبل (ARM v8) بهبود یافته است. تراشه سری آیفون ۱۶ پرو بر اساس این معماری قبلی آرم توسعه یافته بود. شایان ذکر است که اپل در چند سال گذشته از معماری سفارشی‌سازی شده بر اساس طرح های ARM برای تراشه های سری A خود استفاده کرده است. با وجود آنکه اپل از مجموعه دستورالعمل های ARM استفاده می‌کند، اما آنها را به‌طور قابل‌توجهی سفارشی‌سازی کرده تا بتواند کارایی و نیاز های این شرکت را برآورده کند.


مطابق با گزارش منبع، اپل قبلاً از معماری ARM v9 در تراشه های M4 خود استفاده کرده بود که در ماه می امسال رونمایی شدند. با معماری جدید، تراشه های M4 جهش قابل‌توجهی در عملکرد جدیدترین دستگاه‌های مک و آی‌پد ارائه کردند. انتظار می‌رود که عملکرد چیپست های Apple A18 نیز بهبود یابد.

ویژگی های پیچیده‌تر هوش مصنوعی با سری آیفون ۱۶ از راه می‌رسند 
این معماری جدید می‌تواند به اپل کمک کند تا ویژگی های پیچیده‌تر هوش مصنوعی را روی دستگاه اجرا کند. Apple Intelligence تعدادی از ویژگی های هوش مصنوعی را ارائه می‌کند که بخشی از آن‌ها کاملاً روی دستگاه اجرا می‌شوند. ناگفته نماند که دستگاه ها نیازمند جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری تراشه، برای محاسبات خود، هستند. همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر تنها آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌توانند هوش مصنوعی اپل را مدیریت کنند. با معماری نسل بعدی، انتظار می‌رود تراشه های A18 و A18 Pro از ویژگی های پیچیده‌تر هوش مصنوعی برخوردار باشند.

نظر شما چیست؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره