نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

اپل ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۱۰ و اپل واچ SE جدید را معرفی کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپل ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۱۰ و اپل واچ SE جدید را معرفی کرد

دیجیاتو/ اپل به‌تازگی و در کنار گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۶ از دو ساعت هوشمند جدیدش با نام‌های اپل واچ سری ۱۰ و اپل واچ SE رونمایی کرده است.

اپل در آستانه دهمین سالگرد عرضه اولین اپل واچ از ساعت هوشمند اپل واچ سری ۱۰ رونمایی کرده است. البته این ساعت هوشمند تنها نیست و در کنار آن، اپل واچ SE را هم شاهد هستیم که نسخه‌ی ارزان‌تر آن به حساب می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشخصات و ویژگی‌های این دو محصول آشنا کنیم.

اپل واچ سری ۱۰
بر اساس گفته‌های اپل، اپل واچ سری ۱۰ طراحی باریک‌تری نسبت به مدل‌های قبلی دارد. به عبارتی باید بگوییم با ضخامت ۹.۷ میلی‌متر، این باریک‌ترین ساعت هوشمند تاریخ اپل است. این طراحی الهام گرفته از آیپد پرو ۲۰۲۴ است که به عنوان یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین محصولات اپل شناخته می‌شود. این ساعت هوشمند در دو سایز ۴۵ میلی‌متری و ۴۹ میلی‌متری عرضه خواهد شد که نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر است. همچنین نمایشگر این ساعت در مقایسه با اپل واچ اولترا هم بزرگ‌تر شده و در نتیجه فضای بیشتری برای استفاده از اپلیکیشن‌ها و واچ‌فیس‌های جدید اپل فراهم خواهد کرد. قابلیتی که به خصوص هنگام تایپ کردن فایده‌ی خود را نشان خواهد داد.


درباره نمایشگر این ساعت هوشمند باید بگوییم که در مقایسه با قبل حدودا ۴۰٪ روشن‌تر شده و کیفیت فوق‌العاده‌ای را زیر نور مستقیم خورشید از خود به نمایش می‌گذارد. این ساعت از فریم تیتانیومی بهره می‌برد و در سه رنگ تیتانیومی، گلد و نچرال عرضه می‌شود. با این جنس بدنه، این ساعت در مقایسه با واچ سری ۹ سبک‌تر خواهد بود. البته این ساعت در یک مدل دیگر آلومینیومی در رنگ‌های رزگلد و نقره‌ای به بازار خواهد آمد.

اپل واچ سری ۱۰ همچنین از ویژگی‌های بهبود یافته‌ای بهره می‌برد. یکی از مهم‌ترین تغییرات، استفاده از پردازنده S10 است که به کارایی بالاتر ساعت و امکان اجرای هوش مصنوعی کمک می‌کند. همچنین، برد داخلی این ساعت از رزین پوشیده شده تا از نظر مقاومت در برابر آب و دوام بهتر عمل کند. این ساعت می‌تواند تا عمق ۵۰ متری برای ورزش‌های آبی با سرعت بالا مقاومت کند، ویژگی‌ای که این ساعت را از بسیاری از رقبایش متمایز می‌کند. علاوه بر این‌ها، اپل واچ سری ۱۰ از شارژ سریع هم بهره می‌برد و به مراتب سریع‌تر از قبل شارژ می‌شود (۸۰٪ تنها در ۳۰ دقیقه).

در زمینه امکانات سلامتی، اپل واچ سری ۱۰ با سنسورهای به‌روزشده قلب و ECG عرضه خواهد شد که می‌تواند به تشخیص اختلالات مانند آپنه خواب کمک کند. این اختلال باعث توقف تنفس در خواب می‌شود و تشخیص آن معمولاً نیازمند یک مطالعه خواب دقیق است. اپل در تلاش است تا قابلیت‌های بیشتری از جمله نظارت بر فشار خون و قند خون را به این ساعت اضافه کند، اما فناوری سنجش قند خون هنوز در دست توسعه است و شاید بعدا با یک آپدیت به این ساعت اضافه شود.

یکی از ویژگی‌های جذاب اپل واچ سری ۱۰، معرفی سیستم جدید اتصال بندهای مغناطیسی است. این سیستم جدید فضای بیشتری را برای قرار دادن قطعات داخلی در اختیار اپل قرار می‌دهد و امکان طراحی باریک‌تر را فراهم می‌کند. علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید به لطف اسپیکر قدرتمند این ساعت، پادکست و موسیقی را مستقیما از طریق خود ساعت گوش کنید و لذت ببرید.

اپل واچ X مثل آیفون‌های اپل در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) رسما برای خرید در دسترس قرار خواهد گرفت.


این مطلب در حال بروزرسانی است…

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر