نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

آمادگی برای خرید آیفون ۱۶؛ فروش آیفون‌های دست دوم ۲۸ درصد رشد کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
آمادگی برای خرید آیفون ۱۶؛ فروش آیفون‌های دست دوم ۲۸ درصد رشد کرد

زومیت/ با نزدیک‌شدن به تاریخ عرضه‌ی سری آیفون ۱۶ به بازار، فروش آیفون‌های کارکرده رشد چشمگیری را تجربه کرده است.
 
ظاهراً فروش آیفون‌های دست‌دوم نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته و این افزایش با نزدیک‌شدن به تاریخ عرضه‌ی آیفون ۱۶ به‌ بازار به اوج خود رسیده است.

افزایش فروش گوشی آیفون کارکرده نشان می‌دهد آیفون ۱۶ احتمالاً نسبت‌به آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵، ارتقاء محبوب‌تری خواهد بود و خریداران استقبال بیشتری از این سری خواهند داشت.

SellCell به کاربران آیفون اجازه می‌دهد هنگام برنامه‌ریزی برای ارتقاء گوشی‌شان، قیمتی برای دستگاه فعلی خود تعیین کنند. این شرکت می‌گوید امسال شاهد رشد ۲۸٫۸ درصدی در سرویس فروش آیفون دست‌دوم بوده است. رشد سالانه‌ی فروش آیفون‌های کارکرده در روز برگزاری مراسم رونمایی از نسل جدید این محصول ۲۶٫۶ درصد بود و در روز بعد به ۳۱٫۷ درصد افزایش یافت.

داده‌های SellCell براساس حجم و ارزش معاملات آیفون‌های کارکرده در روز رونمایی از آیفون ۱۶ و روز بعد از آن ارائه شده‌اند. این داده‌ها با تاریخ رونمایی از آیفون ۱۵ و روز بعد از آن رویداد مقایسه شده است.

براساس آمارهای SellCell، حجم و ارزش معاملات آیفون‌های کارکرده در روز رونمایی آیفون ۱۶ و روز بعد از آن افزایش چشمگیری داشته است. حجم این معاملات درمقایسه‌با زمان عرضه‌ی آیفون ۱۵ در سال گذشته ۲۸٫۸ درصد و ارزش معاملات نیز ۳۸ درصد افزایش یافته است.

افزایش ارزش معاملات آیفون‌های کارکرده می‌تواند نشان‌دهنده‌ی نکته‌ای بسیار غیرمنتظره باشد، زیرا درحال حاضر دستگاهی که بیش‌از هر مدل دیگری به فروش می‌رسد، آیفون ۱۵ پرو مکس است.

داده‌های اولیه نشان می‌دهند کاربران آیفون ۱۵ پرو مکس، زودتر از سایر دارندگان گوشی‌های اپل اقدام به معاوضه‌ی دستگاه خود کرده‌اند. ۲۷٫۲ درصد از کل معاملات آیفون‌های دست‌دوم در اوایل دوره‌ی عرضه‌ی آیفون ۱۶، مربوط‌به دارندگان آیفون ۱۵ پرو مکس است. در رتبه‌ی بعدی، دارندگان آیفون ۱۴ پرو مکس قرار دارند که ۱۵ درصد از حجم معاملات دستگاه‌های کارکرده را به خود اختصاص داده‌اند.

آیفون ۱۵ پرو مکس قابلیت اجرای Apple Intelligence را دارد و همچنین تنها مدل موجود با لنز تله‌فوتوی ۵ برابر به‌شمار می‌رود و بنابر این احتمالاً تصور عموم بر این است که دارندگان این مدل نسبت‌به سایرین تمایل کمتری برای ارتقاء داشته باشند.

توضیح احتمالی دیگر این است که خریداران گران‌ترین مدل سری آیفون ۱۵، افرادی هستند که با گذشت یک‌سال از عمر گوشی خود همچنان از نظر مالی توانایی ارتقاء آن به مدل‌های جدید را دارند. البته افرادی هم وجود دارند که باوجود نداشتن توان مالی مناسب، همچنان قصد دارند به‌هر نحوی آیفون ۱۵ خود را به آیفون ۱۶ ارتقا دهند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره