نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

شرکت تکنو از دو گوشی تاشو با قیمت مناسب رونمایی کرد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
شرکت تکنو از دو گوشی تاشو با قیمت مناسب رونمایی کرد

دیجی کالا/ شرکت تکنو امروز از دو گوشی تاشو با نام‌های Phantom V Fold2 و Phantom V Flip2 رونمایی کرد که هر دو گوشی با قیمت بسیار مناسبی راهی بازار می‌شوند. در ادامه به مشخصات هر دو مدل می‌پردازیم.

تکنو Phantom V Fold2
Fold2 در حالی که برخی از مشخصات کلیدی مانند تراشه‌ی Dimensity 9000+، صفحه‌ی نمایش داخلی ۷.۸۵ اینچی و صفحه‌ی نمایش کاور ۶.۴۲ اینچی را از نسل قبلی خود به ارث برده است، پیشرفت‌هایی نیز داشته است.



تغییر عمده در بدنه‌ی گوشی رخ داده است که ضخامت آن در حالت باز کمتر از ۶.۱ میلی‌متر و در حالت تاشده کمتر از ۱۲ میلی‌متر است. همچنین با وجود افزایش ظرفیت باتری، وزن آن به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و به ۲۴۹ گرم رسیده است، در حالی که نسل قبل نزدیک به ۳۰۰ گرم وزن داشت.


Phantom V Fold2 از دستیار هوش مصنوعی Ella بهره می‌برد که با Google Gemini قدرت گرفته است. ماژول دوربین در Phantom V Fold2 به طور کامل بازطراحی شده است. این ماژول شامل سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است؛ یک دوربین اصلی واید، یک دوربین اولترا واید و یک لنز پرتره. همچنین دو دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در پشت حفره‌های نمایشگر قرار گرفته‌اند؛ یکی در صفحه‌ی نمایش بیرونی و دیگری در صفحه‌ی نمایش داخلی.

شرکت تکنو اعلام کرده این گوشی با ۲۴ گیگابایت رم عرضه می‌شود، اما در واقعیت ۱۲ گیگابایت رم فیزیکی و ۱۲ گیگابایت رم مجازی دارد، در حالی که حافظه‌ی داخلی آن ۵۱۲ گیگابایت است. باتری این گوشی ۵۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و از شارژ سیمی ۷۰ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.

تکنو قیمت Phantom V Fold2 را تنها ۱۰۹۹ دلار اعلام کرده است که بسیار کمتر از قیمت رقبای آن است. این گوشی در ۲۳ سپتامبر در آفریقا به فروش می‌رسد و پس از آن در اواخر سپتامبر و اکتبر در آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و آمریکای لاتین عرضه خواهد شد.

تکنو‌ Phantom V Flip2
گوشی تاشوی جدید تکنو به جای دایره‌ی کوچک که برای اولین بار در Phantom V Flip دیده شد، دارای یک صفحه‌ی نمایش بیرونی بزرگ با وضوح ۱۰۵۶ در ۱۰۵۶ است. در این گوشی، یک پنل مربعی ۳.۶۴ اینچی وجود دارد که بیشتر کاور را اشغال می‌کند و دور دوربین‌ها می‌پیچد، مشابه کاری که موتورولا با Razr انجام داد و شیائومی در Mix Flip آن را دنبال کرد. پنل داخلی ۶.۹ اینچی LTPO AMOLED با وضوح Full HD+ است.




تکنو اعلام کرده است که صفحه‌ی نمایش کاور از بیش از ۲۰۰۰ برنامه پشتیبانی می‌کند تا «زندگی را برای کاربرانی که اغلب نیازی به باز کردن صفحه‌ی نمایش اصلی ندارند، آسان‌تر کند». در ضمن با استفاده از نمایشگر بیرونی امکان تایپ کردن هم وجود دارد. برخلاف Fold، Flip تغییرات قابل توجهی در وزن یا اندازه نداشته است؛ این گوشی هنوز هم یک گوشی تاشوی زیر ۲۰۰ گرم است که ضخامت آن در حالت باز حدود ۷.۶ میلی‌متر و در حالت تاشده ۱۶ میلی‌متر است.

قبلا به دوربین‌های دوگانه در پشت گوشی اشاره کردیم که هر دو دارای سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی هستند. دوربین اولترا واید از میدان دید ۱۵۰ درجه پشتیبانی می‌کند که بسیار گسترده‌تر از دوربین‌های اولترا واید استاندارد در گوشی‌های هوشمند است. تکنو همچنین یک دوربین سلفی با سنسور ۳۲ مگاپیکسلی و فوکوس خودکار در صفحه‌ی نمایش داخلی قرار داده است.

این گوشی با باتری ۴۷۲۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه می‌شود که یکی از بزرگترین باتری‌ها در بین گوشی‌های تاشوی مدل فلیپ است. تکنو ادعا می‌کند که شارژ ۷۰ واتی، ۵۰ درصد شارژ را در ۱۵ دقیقه و باتری کامل را در ۴۳ دقیقه فراهم می‌کند. Tecno Phantom V Flip2 با قیمت ۶۹۹ دلار و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شود. مانند Fold، این گوشی در ۲۳ سپتامبر در آفریقا وارد بازار می‌شود و سپس به سایر مناطق کلیدی تکنو – آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و آمریکای لاتین – گسترش می‌یابد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره