نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

بازی نوستالژیک Flappy Bird پس از ده سال با ماجراجویی‌های تازه برمی‌گردد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

دیجیاتو/ بازی موبایل نمادین و فوق‌العاده محبوب Flappy Bird که یک‌سال پس از انتشار اولیه از دسترس خارج شد، قرار است سال 2025 یک‌بار دیگر برای اندروید و iOS منتشر شود.

براساس گزارش ورج، هنوز مشخص نیست که خالق اصلی Flappy Bird، «دون نگوین»، بخشی از این پروژه است یا خیر. طبق این گزارش، علاوه‌بر شخصیت اصلی، بازی جدید به‌روزرسانی‌هایی دریافت خواهد کرد که حالت‌ها، شخصیت‌ها و چالش‌های چندنفره‌ای را معرفی خواهند کرد.

علاوه‌براین، وب‌سایت جدید Flappy Bird یک نمای کلی از این بازی جدید به ما می‌دهد. یک حالت رقابتی که در آن باید 99 بازیکن دیگر را به چالش بکشید احتمالاً در آن وجود خواهد داشت. شخصیت‌های معرفی‌شده برای آن نیز شامل یک پنگوئن با نام «پنگ» و یک پرنده با شاخ تک‌شاخ با نام Quirky اشاره کرد.

دلیل کنار گذاشتن بازی Flappy Bird از استورها
Flappy Bird اولین بار در مه 2013 منتشر شد اما تا ژانویه مورد توجه قرار نگرفت. توسعه‌دهنده بازی در آن زمان اعلام کرده بود که Flappy Bird روزانه 50 هزار دلار از تبلیغات درآمد دارد.

بااین‌‌حال Flappy Bird در سال 2014 به‌طور ناگهانی از اپ‌استورها خارج شد و از آن زمان تاکنون، بازی‌های زیادی شبیه به آن منتشر شده‌اند. نگوین به‌عنوان سازنده بازی در آن زمان ادعا کرده بود که Flappy Bird به‌خاطر «اعتیادآوربودن» از استورها حذف شده است.

هرچند در آن زمان نگوین به انتشار مجدد بازی ابراز علاقه کرد، اما قوانین اپ استور اپل احتمالاً مانع بزرگی برای او بوده است. براساس این قوانین، توسعه‌دهندگان با حذف نام برنامه، مالکیت آن را از دست می‌دهند و اگر توسط توسعه‌دهنده دیگری استفاده شده باشد، نمی‌توان از آن استفاده کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره