نماد آخرین خبر

گوگل ویدیو گمراه‌کننده هوش مصنوعی جمنای را از دسترس خارج کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی

زومیت/ گوگل یکی از ویدیوهای نمایش قابلیت‌های جمنای را حذف کرد؛‌ آیا این دمو واقعیت عملکرد دستیار هوش مصنوعی غول جستجوی اینترنت را نشان می‌داد؟

گوگل در دسامبر گذشته (آذر و دی ۱۴۰۲)، ویدیویی از قابلیت‌های جمنای منتشر کرد که به‌نظر می‌رسید در انجام دستورات و مکالمه با کاربر بسیار طبیعی و سریع عمل می‌کند. به‌هرحال، نهاد تبلیغات ملی (NAD) که به‌عنوان ناظر در صنعت تبلیغات فعالیت می‌کند، از گوگل درخواست کرد تا مشخص کند آیا ویدیوی مذکور عملکرد واقعی هوش مصنوعی این شرکت را در پاسخ به‌دستورات صوتی و تصویری نشان می‌دهد یا خیر.

گوگل در پاسخ به درخواست NAD، به‌جای ارائه‌ی توضیحات ترجیح داد ویدیوی نمایشی جمنای را از مجموعه‌ی تبلیغات خود حذف کند. این ویدیو نشان می‌داد هوش مصنوعی جمنای به‌سرعت به‌ دستورات مختلف صوتی پاسخ می‌دهد.

در توضیحات ویدیوی نمایشی به‌ظاهر گمراه‌کننده‌ی جمنای نکته‌ای مخفی شده بود که اعلام می‌کرد: «برای اهداف پیش‌نمایش قابلیت‌ها، مدت‌ تأخیر پاسخ‌ها کاهش یافته است و خروجی‌های جمنای کوتاه شده‌اند تا مختصرتر باشند.» همچنین در ابتدای ویدیو یادداشتی وجود داشت که می‌گفت: «توالی مکالمات در طول کلیپ کوتاه شده‌اند.» اوریول وینیالس از گوگل دیپ‌مایند اعلام کرد ویدیوی مذکور فقط نشان می‌دهد که تجربیات کاربری هوش مصنوعی چندوجهی جمنای چگونه می‌تواند باشد.

گرت ایوانز، سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از موافقت با تصمیم NAD در مورد ویدیوی نمایشی جمنای خوشحال هستیم. این ویدیو همچنان در وبلاگ رسمی گوگل دردسترس قرار دارد و روش ساخت ویدیو را نیز توضیح می‌دهد.»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره