نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

شیائومی از گوشی اقتصادی ردمی 14R 5Gرونمایی کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
شیائومی از گوشی اقتصادی ردمی 14R 5Gرونمایی کرد

دیجیاتو/ ردمی 14R 5G جدیدترین محصول معرفی شده از خانواده گوشی‌های اقتصادی شیائومی است که سعی دارد امکانات پایه را در قالب قیمت معقول در اختیار خریداران قرار دهد و در آن خبری از امکانات پرزرق‌وبرق نیست.

مشخصات شیائومی ردمی 14R 5G
گوشی ردمی 14R 5G به نمایشگر ۶.۸۸ اینچ با رزولوشن ۱۶۴۰ در ۷۲۰ پیکسل مجهز شده است که نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حداکثر میزان روشنایی این پنل هم به ۶۰۰ نیت می‌رسد. در قلب این محصول شاهد به‌کارگیری تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲ هستیم که اگرچه قدرت پردازشی چندان بالایی ندارد؛ اما یک جهش در مقایسه با تراشه دایمنستی ۶۱۰۰ پلاس در ردمی 13R به‌شمار می‌رود.

شیائومی یک باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی را برای تأمین انرژی گوشی جدید خود در نظر گرفته است که از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما شارژر درون جعبه تنها توان ۱۰ وات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از دیگر مشخصات ردمی 14R 5G می‌توان به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد. البته سیستم عکس‌برداری و فیلمبرداری دستگاه، چندان پیشرفته نیست؛ اما می‌تواند از پس کارهای روزمره مثل تماس تصویری به‌خوبی بربیاید.


از سایر مشخصات ردمی 14R 5G می‌توان به حسگر اثر انگشت در حاشیه بدنه، پشتیبانی از دو سیم‌کارت، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، بلندگوی مونو و پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد. محصول جدید شیائومی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS وارد بازار خواهد شد و احتمالاً یک تا دو به‌روزرسانی سیستم‌عامل هم برای آن منتشر خواهد شد. شایان‌ذکر است که عملکرد و اندازه نمایشگر، ظرفیت باتری و قدرت پردازشی در مقایسه با ردمی 13R 5G بهبود پیدا کرده است؛ اما ظاهراً نسل قبلی از دوربین بهتر با لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار بوده و شیائومی اقدام به تضعیف عکس‌برداری محصول جدید خود کرده است.

قیمت و تاریخ عرضه محصول جدید شیائومی
ردمی 14R 5G فعلاً تنها در بازار چین توسط شیائومی معرفی شده است و مشخص نیست که آیا شاهد حضور آن در سایر کشورها هم خواهیم بود یا خیر. خریداران می‌توانند از میان رنگ‌های سبز، مشکی، یاسی و آبی اقدام به انتخاب کنند. نسخه پایه با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۵۵ دلار قیمت خواهد داشت. پیکربندی‌های گران‌تر با ۶ و ۸ گیگابایت رم در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم ارائه خواهند شد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره