نماد آخرین خبر

دست آمازون و فلیپ کارت در هند رو شد

منبع
مهر
بروزرسانی
دست آمازون و فلیپ کارت در هند رو شد

مهر/ یکی از نمایندگان عضو حزب حاکم هند و یکی از گروه های حامی خرده فروشان از دولت این کشور خواسته اند فعالیت آمازون و فلیپ کارت(متعلق به والمارت) را به دلیل نقض قانون آنتی تراست تعلیق کند.

به گزارش رویترز، گزارش تحقیقات آنتی تراست که هنوز به طور علنی منتشر نشده، نشان داد آمازون و فلیپ کارت با اولویت دادن به برخی فروشندگان و محصولات قوانین رقابت هند را نقض کرده اند.

پروین خاندلوال یکی از قانونگذاران حزب نارندا مودی(نخست وزیر هند) به رویترز اعلام کرد مذاکراتی را با دولت فدرال و پیوش گویال وزیر تجارت کشور آغاز کرده و خواستار انجام اقداماتی از جمله تعلیق فوری فعالیت این شرکت ها شده است.

او در این باره می گوید: عملکردهای این شرکت ها به شدت به بخش تولید ما آسیب می زند.

این ۲ شرکت قبلا هرگونه اقدام خلاف قانون را رد و اعلام کردند از قوانین هندوستان پیروی می کنند. آنها نسبت به گزارش کمیسیون رقابت هندوستان نیز هیچ واکنشی نشان ندادند.

خاندلوال همچنین دبیرکل بازنشسته «کنفدراسیون تمام تجار هندوستان» است که نمایندگی ۸۰ میلیون خرده فروش هندی را برعهده دارد و از سال ها قبل نسبت به عملکردهای آمازون و فلیلپ کارت که به خرده فروشان کوچک آسیب می زند، اعتراض دارد.

گزارش کمیسیون رقابت هندوستان پس از تحقیقات رویترز در سال ۲۰۲۱ میلادی انجام شد. تحقیق رویتزر براساس اسناد داخلی آمازون انجام شد که نشان می داد این شرکت سال های متمادی گروه کوچکی از فروشندگان در پلتفرمش را به بقیه ترجیح می دهد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره