نماد آخرین خبر

اپیک گیمز از گوگل و سامسونگ به علت قوانین محدودکننده شکایت می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپیک گیمز از گوگل و سامسونگ به علت قوانین محدودکننده شکایت می‌کند

دیجیاتو/ این شکایت در آمریکا ثبت می‌شود اما ممکن است سازنده فورتنایت شکایت مشابهی را در اروپا و آسیا نیز ثبت کند.

شرکت اپیک گیمز اعلام کرد که شکایتی را علیه دو شرکت گوگل و سامسونگ به علت قوانین محدودکننده پلی استور و گلکسی استور به ثبت می‌رساند. سازنده بازی فورتنایت این دو غول فناوری را متهم به تبانی برای مسدودکردن رقابت در دستگاه‌های گلکسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «تیم سوئینی»، مدیرعامل اپیک گیمز، دراین‌باره اعلام کرد که این شرکت شکایت خود علیه گوگل و سامسونگ را در دادگاه فدرال کالیفرنیا ثبت می‌کند. این دقیقاً همان دادگاهی است که در سال ۲۰۲۳ و در پرونده شکایت اپیک گیمز علیه گوگل، رأی به برتری اپیک گیمز داد.

این دومین شکایت اپیک گیمز علیه سامسونگ و گوگل است

مدیرعامل اپیک گیمز همچنین اعلام کرده است که اگر لازم باشد شکایت‌های مشابهی را در اروپا و آسیا نیز علیه گوگل و سامسونگ ثبت خواهد کرد. این شرکت هم‌اکنون درحال مبارزه حقوقی با گوگل و اپل بر سر قوانین اپ استورها است و توانسته به موفقیت‌هایی نیز در این زمینه دست یابد.

تیم سوئینی می‌گوید:

«این یک مبارزه جهانی برای حقوق مصرف‌کنندگان است تا آن‌ها در نهایت از تمام مزایای رقابت بهره‌مند شوند و آزادانه انتخاب کنند که می‌خواهند با چه کسی کار کنند.»
اپیک گیمز پیش‌ازاین نیز شکایتی را علیه سامسونگ به‌خاطر قابلیت Auto Blocker ثبت کرده بود. سازنده بازی فورتنایت دراین‌باره می‌گوید که سامسونگ با هماهنگی گوگل چنین قابلیتی را به دستگاه‌های خود اضافه کرده است تا تصمیم اخیر دادگاه ایالات متحده علیه قوانین پلی استور را تضعیف کند. اپیک گیمز همچنین ادعا می‌کند که قابلیت Auto Blocker با جلوگیری از نصب برنامه‌ها از منابعی غیر از فروشگاه رسمی گوگل و گلکسی استور، به طور مخفیانه اپ‌استور این شرکت و برنامه‌های مشابه را مسدود می‌کند. علاوه‌براین، این قابلیت مسیر بسیار طولانی‌تری برای نصب برنامه‌ها از استورهای شخص ثالث را پیش روی کاربران می‌گذارد.

پس از کش‌وقوس حقوقی فراوان با گوگل و اپل، اپیک گیمز سرانجام در ماه آگوست گذشته فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی خود را در آیفون عرضه کرد تا به مشتریانش اجازه دهد محدودیت‌های دست‌وپاگیر اپل را دور بزنند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره