نماد آخرین خبر

نینتندو دومین شبیه‌ساز محبوب کنسول دستی سوئیچ را نیز از صحنه محو کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
نینتندو دومین شبیه‌ساز محبوب کنسول دستی سوئیچ را نیز از صحنه محو کرد

زومیت/ نینتندو پروژه‌ی Ryujinx را هم متوقف کرد؛ شبیه‌ساز کنسول سوییچ که به‌عنوان رقیب اصلی شبیه‌ساز Yuzu شناخته می‌شد.

نینتندو اخیراً موفق شد محبوب‌ترین شبیه‌سازهای نینتندو سوییچ را از صحنه محو کند. پس از موفقیت این شرکت در متوقف‌کردن پروژه‌ی Yuzu، به‌نظر می‌رسد Ryujinx که رقیب اصلی Yuzu به‌شمار می‌رود نیز متوقف شده است. هیچ‌چیز در صفحه‌ی دانلود شبیه‌ساز Ryujinx دیده نمی‌شود و حساب‌های گیت‌هاب و شبکه‌های اجتماعی آن حذف شده‌اند. درواقع توسعه‌دهنده‌ی اصلی پروژه که با نام gdkchan شناخته می‌شود پس از تماس نینتندو تصمیم به توقف کامل پروژه گرفت.

توسعه‌دهنده‌ای در دیسکورد توضیح داد که نینتندو پیشنهادی به gdkchan ارائه کرد تا از کار روی Ryujinx انصراف دهد و تمامی دارایی‌های مربوط‌به آن را حذف کند. در نتیجه فعالیت پروژه‌ی Ryujinx که شبیه‌ساز نینتندو سوییچ را روی پلتفرم‌هایی مانند iOS و اندروید ارائه می‌دهد به‌پایان رسیده است.

شواهد نشان می‌دهد پروژه‌ی شبیه‌ساز Ryujinx به‌طور کامل به فعالیت خود پایان داده است. به‌هرحال، هیچ شکایت قانونی یا درخواست رسمی ازطرف نینتندو علیه Ryujinx ثبت نشده است.

با اینکه شبیه‌سازها ازنظر قانونی مشکلی ندارند، نینتندو با ارائه‌ی شکایات قانونی یا فشار بر پلتفرم‌هایی مانند دیسکورد و گیت‌هاب می‌تواند این نوع برنامه‌ها را از صحنه محو کند. Ryujinx اخیراً بازی The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom را روی رایانه‌های شخصی به شکلی بهتر از سوییچ اجرا کرده بود و این مورد می‌تواند یکی از دلایل اقدام نینتندو باشد.

به‌نظر می‌رسد تیم توسعه‌ی رسمی Ryujinx منحل شده باشد اما امکان دارد شاخه‌های مختلف این پروژه در وب گسترش پیدا کنند. مانند Yuzu که شاخه‌ای از آن به نام Suyu هنوز فعال است، این احتمال وجود دارد کدهای Ryujinx نیز در آینده مورد استفاده قرار گیرند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر