نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

بتای ششم iOS 18.1 با این تغییرات منتشر شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
بتای ششم iOS 18.1 با این تغییرات منتشر شد

زومیت/ آپدیت جدید iOS 18.1 در آستانه‌ی انتشار عمومی دستخوش تغییرات مهمی شده است.

فرایند آزمایش نسخه‌ی بتای ششم iOS 18.1 رو به پایان است؛ اما اپل همچنان به اعمال تغییرات برای بهبود ویژگی‌های سیستم‌عامل گوشی آیفون تا پیش از انتشار رسمی ادامه می‌دهد. بتای ۶ هم‌اکنون برای توسعه‌دهندگان و بررسی‌کنندگان عمومی دردسترس قرار دارد و تغییرات درخورتوجهی را نشان می‌دهد.

به‌نقل از مک‌رومرز،‌ در بخش کنترل سنتر کلیدهای جداگانه‌ی جدیدی برای ماهواره و AirDrop اضافه شده است؛ بنابراین، این ویژگی‌ها برای اولین‌بار به‌‌شکل دکمه‌های مجزا در تنظیمات کنترل‌سنتر قرار می‌گیرند.


Macrumers

همچنین، اپل تنظیمات میژر (Measure) و تراز (Level) را به کنترل‌ سنتر اضافه کرده است. گزینه‌ی Measure اپلیکیشن میژر را باز می‌کند؛ در‌حالی‌که Level اپلیکیشن میژر را با ویژگی افزوده‌شده‌ی تراز اجرا خواهد کرد.

ویژگی خلاصه‌ی نوتیفیکیشن‌ها که بخشی از هوش اپل محسوب می‌شود، به‌روزرسانی کوچکی دریافت کرده است؛ به‌گونه‌ای‌ که وقتی نوتیفیکیشن‌های شماره‌دار را روی صفحه‌ی قفل می‌بینید که مشخص می‌کند از هر اپلیکیشن چند اعلان دریافت کرده‌اید، رنگ برچسب شماره با رنگ پس‌زمینه‌ هماهنگ می‌شود.


Apple

اکنون اپل موزیک گزینه‌ای برای به اشتراک‌گذاری آهنگ‌ها به‌طور مستقیم در تیک‌تاک دارد. برای انجام این کار، روی گزینه‌ی Share Song کلیک و تیک‌تاک را از میان اپ‌ها انتخاب کنید.


Apple

بتای ششم iOS 18.1 درنهایت امکان تشخیص آپنه خواب و اطلاع از اختلالات تنفسی را ازطریق اپل واچ فراهم می‌کند. پس از به‌روزرسانی، می‌توانید به اپلیکیشن Health بروید و به‌دنبال گزینه‌ی اختلالات تنفسی (Breathing Disturbances) بگردید تا تنظیمات مربوط به فعال‌سازی هشدارهای آپنه خواب را پیدا کنید.


Apple

هشدارهای آپنه خواب تا زمانی‌که اپل واچ حداقل ۱۰ روز اطلاعات اختلال تنفسی را جمع‌آوری نکرده باشد، فعال نخواهند شد. داده‌ها هر ۳۰ روز تحلیل می‌شوند و در آن زمان، هشدار ارسال می‌شود.

در اپلیکیشن Wallet، اگر اپل کارت داشته باشید و Daily Cash شما به حساب پس‌انداز منتقل شود، دیگر موجودی حساب را در صفحه‌ی اصلی ‌Apple Card‌ نخواهید دید. به‌جای آن، می‌توانید روی دکمه‌ی Savings کلیک کنید تا موجودی جاری حساب خود را مشاهده کنید.


Macrumers

با نزدیک‌شدن به انتشار بتای ششم iOS 18.1، ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل ازطریق صفحات ورود در بسیاری از اپلیکیشن‌ها معرفی می‌شوند. به‌عنوان مثال، در اپلیکیشن Mail، اپل خلاصه‌های ایمیل‌ها و پیام‌های اولویت‌دار و پاسخ‌های هوشمند را برجسته می‌کند. در اپ استور، صفحه‌ی ورود به کاربران اعلام می‌کند که جست‌وجو با زبان طبیعی دردسترس است.


Apple

در مدل‌های آیفون ۱۶ با دریافت آپدیت iOS 18.1 اگر دکمه‌ی کمرا کنترل را با فشار ملایم نگه دارید، نوار زیر گزینه‌های تنظیمات را مشاهده خواهید کرد. مشخص نیست که این نوار به چه کاری می‌آید؛ اما احتمالاً به کاربران امکان می‌دهد تا از وجود گزینه‌های بیشتر مطلع شوند.

در اپلیکیشن Apple Notes، آیکون اپل اینتلیجنس در نوار ابزار، اکنون با تغییری جزئی همراه شده است و علامت مداد را با خود به‌همراه دارد.

طبق گزارش مارک گرمن، اپل برنامه‌ریزی کرده است که iOS 18.1 را در روز دوشنبه ۲۸ اکتبر (۷ آبان) منتشر کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره