نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

پیامد تغییر عملکرد بلاک‌‌کردن در ایکس: نیم‌میلیون کاربر جدید به بلواسکای پیوستند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
پیامد تغییر عملکرد بلاک‌‌کردن در ایکس: نیم‌میلیون کاربر جدید به بلواسکای پیوستند

دیجیاتو/ ایکس درحال اعمال تغییرات ناامیدکننده‌ای برای بلاک‌‍‌کردن است و ظاهراً همین موضوع باعث‌شده کاربران ناراضی به سمت بلواسکای بروند.

شبکه اجتماعی ایکس متعلق به «ایلان ماسک» درحال اعمال تغییری در عملکرد بلاک‌‌کردن است که با آن، افراد بلاک‌شده همچنان می‌توانند پست‌های شما را مشاهده کنند و در واقع از تعامل با پست‌های شما منع می‌شوند. این تغییر که روز گذشته نیز توسط ایکس اطلاع‌رسانی شده بود، با واکنش منفی کاربران زیادی مواجه شد و ظاهراً باعث شده است تا نیم میلیون کاربر جدید به بلواسکای (Bluesky)، شبکه اجتماعی رقیب ایکس، ملحق شوند.

روز گذشته حساب رسمی ایکس نوشت:

«به‌زودی تغییراتی را برای نحوه عملکرد بلاک اعمال خواهیم کرد. اگر پست‌های شما به‌صورت عمومی ارسال شده باشند، حساب‌هایی که بلاک‌شده‌اند می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند، اما نمی‌توانند با آن تعامل داشته باشند (لایک، پاسخ، ری‌پست یا موارد دیگر).»

ایکس استدلال کرده در برخی شرایط، کاربران پس از بلاک‌کردن افراد، ممکن است مطالب نفرت‌انگیزی را درباره آن‌ها به اشتراک بگذارند یا اطلاعات خصوصی آن‌ها را منتشر کنند. بنابراین این تغییر برای مقابله با چنین مشکلی در نظر گرفته شده است.

افزایش کاربران جدید بلواسکای
به‌دنبال اطلاع‌رسانی ایکس و ناامیدی کاربران نسبت به تغییر آن، بلواسکای اعلام کرد که 24 ساعت پس از اعلام این تغییر، نیم میلیون کاربر جدید به دست آورده است.

Bluesky از معدود شبکه‌های اجتماعی جایگزین ایکس محسوب می‌شود که پس از خرید توییتر توسط ماسک مورد توجه قرار گرفت. پس از ایکس و تردز از متا، بلواسکای سومین شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ بزرگ محسوب می‌شود. البته برخلاف دو پلتفرم مذکور، بلواسکای به‌عنوان یک شرکت با منافع عمومی ثبت شده است و خود را به‌عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز معرفی می‌کند.

تغییر مربوط به بلاک‌کردن در ایکس با واکنش منفی بسیاری از کاربران همراه بوده است. یکی از کاربران این شبکه اجتماعی می‌نویسد: «با اجازه‌دادن به کاربران بلاک‌شده برای مشاهده پست‌های عمومی، ایکس یکی از لایه‌های اصلی کنترل خود را از بین می‌برد و کاربران را مجبور می‌کند تا حساب خود را خصوصی کنند یا برای افرادی که می‌خواهند بلاک کنند، قابل مشاهده باشند. این تغییر دلیل اصلی بلاک‌کردن را از بین می‌برد. عجب اوضاع مسخره‌ای!»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر