نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

شریک فیفا در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ فوتبال مشخص شد: لنوو

منبع
زوميت
بروزرسانی
شریک فیفا در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ فوتبال مشخص شد: لنوو

زومیت/ فیفا اعلام کرد که لنوو را به‌عنوان شریک فناوری خود در جام جهانی ۲۰۲۶ انتخاب کرده است.
 
لنوو برای همکاری با فیفا، به عنوان شریک فناوری رسمی این سازمان انتخاب شده است. این همکاری شامل جام جهانی ۲۰۲۶ در ایالات متحده، کانادا و مکزیک و همچنین جام جهانی زنان ۲۰۲۷ در برزیل خواهد بود. لنوو خبر این همکاری را طی رویداد Tech World در شهر سیاتل رسانه‌ای کرد.

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در بیانیه‌ای گفت که توافق بین فیفا و لنوو ادامه‌دار خواهد بود تا تجربه‌ی طرفداران را ارتقا دهد و همچنین داده‌های بیشتری دردسترس طرفداران و تیم‌ها قرار گیرد.

اینفانتینو گفت: «در فیفا، ما متعهد هستیم که بازی را در سطح جهانی رشد دهیم و فوتبال را برای همه قابل دسترسی کنیم. ما هیجان‌زده هستیم که به لنوو به‌عنوان همسفرمان خوش‌آمد بگوییم و با آن‌ها همکاری کنیم تا فناوری‌ها، نوآوری‌ها و برنامه‌هایی را پیاده‌سازی کنیم که ورزش ما را گسترش می‌دهند. داده‌ها و فناوری با هم به ما کمک می‌کنند تا طرفداران را بهتر بشناسیم.»

جام جهانی ۲۰۲۶ از ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) تا ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) در ۱۶ شهر در سراسر آمریکای شمالی برگزار خواهد شد. همچنین تعداد تیم‌های شرکت‌کننده از ۳۲ به ۴۸ تیم افزایش خواهد یافت. جام جهانی زنان ۲۰۲۷ با ۳۲ تیم برگزار خواهد شد، اما تاریخ‌ها و شهرهای میزبان در برزیل هنوز مشخص نشده است.

جف شافر، رئیس بازاریابی شرکت لنوو گفت که جلسات متعددی با FIFA در مورد نقش هوش مصنوعی در کمک به تیم‌ها و طرفداران برای درک بهتر تمام داده‌های تولید شده در طول یک مسابقه برگزار شده است؛ اما هرگونه ایده یا به‌روزرسانی سیستم‌ها در مراحل برنامه‌ریزی است.

شافر گفت: «فناوری و فوتبال قطعاً تجربه‌ی تماشای بازی را برای بینندگان تقویت خواهند کرد. این چیزی است که درحال‌حاضر روی آن کار می‌کنیم. ما ایده‌های شگفت‌انگیز و جالبی داریم.»

لپ تاپ لنوو و تبلت لنوو از سری ThinkPad و همچنین گوشی موتورولا توسط لنوو در جام جهانی ۲۰۲۶ برای تیم‌های شرکت‌کننده، کارکنان فیفا و کمیته‌های سازمان‌دهنده در نظر گرفته شده‌اند.

فیفا در مسابقات اخیر جام جهانی، حجم زیادی داده‌ در اختیار داشت؛ از جمله گزارش‌های دقیق مسابقه که همه‌ی جنبه‌های بازی را تجزیه و تحلیل می‌کردند. داده‌ها قبلاً محدود به درصد مالکیت توپ و شوت‌ها بودند، اما با پوشیدن دستگاه‌های ردیاب حرکت توسط بازیکنان و همچنین تراشه‌های موجود در توپ‌های فوتبال، داده‌ها برای تجزیه و تحلیل شکل‌گیری تهاجمی یک تیم یا کمک به داوران در تشخیص آفساید قابل استفاده هستند.

داده‌های موجود می‌توانند در طول بازی برای گرافیک‌های استفاده شده در تلویزیون یا برای گزارش آمار در داخل ورزشگاه استفاده شوند. فیفا یک گروه مطالعه‌ی فنی شش نفره دارد که به تجزیه و تحلیل داده‌ها در طول مسابقات کمک می‌کنند.

شافر افزود: «فناوری می‌تواند زمین بازی را هموار کند. داده‌های درحال حاضر وجود دارند، اما شاهد نابرابری در این زمینه هستیم و تمامی تیم‌ها نمی‌توانند به‌طور برابر از این داده‌ها بهرمند باشند. اگر بتوانیم فناوری‌هایی را ارائه دهیم که به افراد زیادی توانایی تحلیل و آنالیز داده‌های یک بازی در کشورهای مختلف را بدهد، واقعاً دستاورد بزرگی داشته‌ایم.»

یوان‌کینگ یانگ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل لنوو، در بیانیه‌ای گفت: «لنوو افتخار دارد از چشم‌انداز فیفا در استفاده از فناوری برای ارتقاء بازی، بهبود تجربه‌ی طرفداران در سراسر جهان و ترویج نوآوری حمایت کند. ما هیجان‌زده هستیم که فناوری پیشرفته و نوآوری هوش مصنوعی ما در مسابقات آینده در مرکز توجه قرار خواهد گرفت و به جهان قدرت تحول‌بخش فناوری هوشمند را نشان خواهد داد.»

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره