نماد آخرین خبر

خالق بازی خاطره‌انگیز Dead Space از احتمال ساخت نسخه جدید می‌گوید

منبع
زوميت
بروزرسانی
خالق بازی خاطره‌انگیز Dead Space از احتمال ساخت نسخه جدید می‌گوید

زومیت/ خبر خوب برای طرفداران Dead Space اینکه سازنده‌ی این بازی به ساخت نسخه‌ی جدید علاقه‌مند شده است.

گلن ای اسکافیلد، خالق و کارگردان اصلی بازی ترسناک و کلاسیک Dead Space، به مناسبت شانزدهمین سالگرد این فرنچایز ازطریق پلتفرم ایکس با طرفدارانش صحبت کرد. او با سؤال جالبی از سوی طرفداران مواجه شد: «اگر فرصتی پیش بیاید، آیا حاضرید نسخه‌ی جدیدی از Dead Space بسازید؟» و پاسخ شافیلد این بود که ساخت نسخه‌ی جدید بازی، فوق‌العاده خواهد بود.

Dead Space به‌لطف مبارزات نفس‌گیر، اتمسفر علمی‌تخیلی تکان‌دهنده و هیولاهای ترسناک و دلهره‌آور، در دوران طلایی کنسول‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ به یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای سبک وحشت تبدیل شد. اما این سری پس‌از پایان Dead Space 3 در سال ۲۰۱۳، به مدت یک‌دهه در حالت تعلیق قرار گرفت تا اینکه الکترونیک آرتز (EA) در سال ۲۰۲۳ با انتشار ریمیک بسیار باکیفیت از اولین نسخه‌ی Dead Space، جان دوباره‌ای به این مجموعه بخشید.

متأسفانه به‌نظر می‌رسد سری Dead Space بار دیگر به حاشیه رانده شده است و فقط در یک رویداد کراس‌اُور کوتاه‌مدت، در بازی Battlefield 2042 که در جولای ۲۰۲۴ (تیر و مرداد ۱۴۰۳) منتشر شد، طرفدارانش را کمی سرگرم کرد. حتی شایعاتی مبنی‌بر لغو ساخت ریمیک Dead Space 2 به‌گوش می‌رسد زیرا فروش نسخه‌ی ریمیک اول، نتوانسته انتظارات EA را برآورده کند.

نادیده‌گرفتن پتانسیل Dead Space ازطرف EA، به‌ویژه باتوجه‌به احیاشدن سبک وحشت و بقاء، تأسف‌بار است. ریمیک بازی افسانه‌ای Silent Hill 2 از استودیوی Blooper Team، با فروش بیش‌از یک میلیون نسخه آن هم فقط در مدت یک‌هفته، سطح توقعات را تغییر داد. همچنین، یکی از بهترین بازی‌های اقتباسی از فیلم، یعنی Alien Isolation با گذشت یک‌دهه از انتشار نسخه‌ی اصلی آن در سال ۲۰۱۴، سرانجام دنباله‌ی جدیدی دریافت خواهد کرد.

اگر فرنچایزهایی مانند Silent Hill و Alien: Isolation می‌توانند بازگشت باشکوهی داشته باشند، بی‌شک Dead Space نیز شایسته‌ی فرصتی دوباره است. بسیاری از طرفداران بی‌صبرانه منتظر تجربه‌ی ریمیک‌های Dead Space 2 و Dead Space 3 با همان سطح کیفیت بالا و ترس‌های تکان‌دهنده‌ای هستند که در ریمیک Dead Space شاهدش بودیم.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره