نماد آخرین خبر

احتمال تأمین تراشه برای هواوی؛ دولت آمریکا روی شرکت TSMC تحقیق می‌کند

منبع
زوميت
بروزرسانی
احتمال تأمین تراشه برای هواوی؛ دولت آمریکا روی شرکت TSMC تحقیق می‌کند

زومیت/ وزارت بازرگانی ایالات متحده، TSMC را به‌عنوان مظنون تأمین تراشه برای هواوی، تحت بررسی قرار داده است.

بنابر گزارش The Information، دپارتمان تجارت ایالات متحده اخیراً اعلام کرده است که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه در جهان یعنی شرکت TSMC، به‌دلیل احتمال فروش تراشه به هواوی، از سوی این سازمان مورد تحقیق قرار گرفته است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده، به‌دنبال بررسی ادعاهایی است که می‌گویند TSMC برای واحد تولید تلفن همراه هواوی، تراشه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی تأمین کرده است. دولت ایالات متحده در سال ۲۰۲۰، هواوی را به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی، از خرید تجهیزات تولید تراشه‌ی آمریکایی و همچنین تراشه‌های تولید شده با تجهیزات آمریکایی منع کرد.

تحقیق جدید، روی تراشه‌های Kirin 9000s موجود در سری هواوی Mate 60 و پردازنده هوش مصنوعی جدید Ascend هواوی متمرکز است که هردو دارای اجزایی هستند که طبق تحریم‌های مورد بحث، نباید دردسترس هواوی قرار گیرند. طبق ادعای هواوی، تمام تراشه‌های جدید از شرکت تولید نیمه‌رساناهای بین‌المللی چین (SMIC) تهیه شده است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که تراشه Kirin دیگری به نام Kirin 9006C که در لپ‌تاپ هواوی مدل Qingyan L450 استفاده می‌شود نیز توسط TSMC تولید شده است.

شرکت TSMC  در پاسخ به این ادعاها اعلام کرد که همواره به قوانین و مقررات بین‌المللی پایبند بوده است و اقدامات لازم را برای ایجاد اطمینان از رعایت قوانین انجام خواهد داد. این اقدامات شامل انجام تحقیقات داخلی و ارتباط مستقیم با مقامات مربوطه می‌شود.

این تحقیقات می‌تواند تأثیرات جدی بر روابط تجاری بین‌المللی و بازارهای تکنولوژی داشته باشد. اگر ادعاهای مطرح شده درست باشند، این مسئله ممکن است به تحریم‌ها و محدودیت‌های بیشتری برای هواوی و TSMC منجر شود. همچنین این وضعیت می‌تواند بازار تراشه‌ها را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار دهد و مشکلات بیشتری را برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره