نماد آخرین خبر

کوالکام تولید کیت توسعه مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس الیت خود را متوقف کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
کوالکام تولید کیت توسعه مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس الیت خود را متوقف کرد

دیجیاتو/ کوالکام می‌گوید که این کیت توسعه به‌طورکلی استانداردهایش را برآورده نکرده است و مبلغ پرداخت‌شده توسط مشتریان بازپرداخت خواهد شد.

کوالکام به‌طور ناگهانی تولید کیت توسعه اسنپدراگون X Elite را که 899 دلار قیمت داشت، در کمتر از پنج ماه پس از معرفی اولیه، متوقف کرد. این شرکت به خریداران این کیت که در زمینه ساخت برنامه‌های ویندوزی مبتنی‌بر Arm فعالیت دارند، اعلام کرده که هزینه آن بازپرداخت خواهد شد.

براساس نامه‌ای که توسط کوالکام برای توسعه‌دهنده‌ای با نام «جف گیرلینگ» ارسال شده، این شرکت می‌گوید:

«راه‌اندازی بیش از 30 رایانه شخصی مجهز به سری اسنپدراگون ایکس توانایی ما در ارائه فناوری پیشرو و تمایل صنعت رایانه‌های شخصی برای حرکت به سمت فناوری نسل بعدی را نشان می‌دهد. با‌این‌حال، کیت توسعه به‌طورکلی استانداردهای ما را برآورده نکرده است، بنابراین به شما اطلاع می‌دهیم که متأسفانه برای یک مدت نامحدود تصمیم به توقف این محصول و پشتیبانی از آن گرفته‌ایم.»

پایان‌کار کیت توسعه کوالکام

علاوه بر گیرلینگ، در شبکه‌اجتماعی ردیت نیز برخی کاربران به چنین اطلاعیه‌ای از سوی کوالکام اشاره کرده‌اند. باوجوداین، می‌توان گفت کیت توسعه اسنپدراگون که روند عرضه نامنظمی داشت و ابتدا قرار بود 18 ژوئن در دسترس قرار بگیرد اما با تأخیرهای مکرری همراه شد، تا اطلاع ثانوی تولید نخواهد شد. این کیت اولین بار در کنفرانس مایکروسافت بیلد معرفی شده بود.

راه‌اندازی کیت توسعه اسنپدراگون توسط کو‌الکام تا حدی شبیه استراتژی اپل برای معرفی یک کیت توسعه است که با وجود آن انتقال برنامه‌ها بین پلتفرم‌های مختلف آسان‌تر می‌شود.

تراشه‌های اسنپدراگون الیت و ایکس پلاس کوالکام در ده‌ها کامپیوتر ویندوزی کوپایلت پلاس استفاده شده‌اند و ویژگی‌های هوش مصنوعی منحصر‌به‌فرد و عمر باتری مناسبی را به این دستگاه‌ها ارائه می‌کنند. کیت توسعه 899 دلاری کوالکام که در قالب یک مینی‌پی‌سی ارائه می‌شود، راه ارزان‌تری برای توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان برای حضور در اکوسیستم کوپایلت پلاس ارائه می‌کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم