نماد آخرین خبر

کارت گرافیک انویدیا RTX 5090 حین تست در کارخانه‌ای دیده شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
کارت گرافیک انویدیا RTX 5090 حین تست در کارخانه‌ای دیده شد

دیجیاتو/ ویدیوی تازه‌‌ای که از کارخانه‌ای در اندونزی منتشر شده، کارت گرافیک انویدیا RTX 5090 را حین تست نشان می‌دهد. این ویدیو همچنین نشان می‌دهد کارگران بوت‌ شدن موفقیت‌آمیز این کارت گرافیک را جشن می‌گیرند.

RTX 5090 یکی محصولات انویدیا است که انتظار می‌رود سال آینده میلادی به بازار عرضه شود. تا به امروز نیز برخی جزئیات و مشخصات آن به بیرون درز کرده است که عملکرد این کارت گرافیک پرچم‌دار را نشان می‌دهد. اما ویدیوی حاضر این کارت گرافیک را در حین تست در اندونزی نشان می‌دهد که می‌تواند نشانه‌ای از آماده‌شدن انویدیا برای عرضه آن به بازار باشد.

کارت گرافیک انویدیا RTX 5090 اوایل سال آینده رسماً معرفی می‌شود

اگر این سؤال در ذهنتان شکل‌گرفته که چرا انویدیا RTX 5090 در کارخانه‌ای در اندونزی تست شده، باید بدانید دولت آمریکا برای صادرات کارت‌های گرافیک به چین محدودیت‌هایی وضع کرده است و انویدیا نمی‌تواند برخی محصولات خود را مستقیم به چین صادر کند؛ به همین دلیل با احداث چند کارخانه‌ در اندونزی، محصولاتش را به بازار چین عرضه می‌کند. RTX 5090 نیز از محصولاتی است که انتظار می‌رود در بازار چین استقبال خوبی از آن بشود.


ویدیوی منتشرشده از تست انویدیا RTX 5090 در شبکه اجتماعی چینی BiliBili به اشتراک گذاشته شده و به‌وضوح تأیید می‌کند که این کارت گرافیک RTX 5090 است. این ویدیو نشان می‌دهد کارگران اولین کارت گرافیک خارج‌شده از خط مونتاژ را تست می‌کنند تا مطمئن شوند درست عمل می‌کند. کارگران در پایان، موفقیت‌آمیز بودن این تست را جشن می‌گیرند.


به گفته VideoCardz، کارت گرافیک نشان‌داده‌شده در این ویدیو از Zotac است. علاوه‌براین، واضح است که این کارت گرافیک فقط با یک کابل تغذیه می‌شود که شایعات قبلی درمورد کابل‌های ۱۶ پین دوگانه موردنیاز برای تغذیه آن را رد می‌کند.

براساس شایعات پیشین، انویدیا RTX 5090 به ۳۲ گیگابایت حافظه GDDR7 روی باس ۵۱۲ بیتی مجهز می‌شود. این کارت گرافیک احتمالاً در نمایشگاه CES 2025 ژانویه معرفی خواهد شد. پیش‌ازاین اعلام شده بود مدیرعامل انویدیا به‌عنوان یکی از سخنرانان اصلی در افتتاحیه این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره