نماد آخرین خبر

۶ بازی خوبی که دیگر نمی‌توانید آن‌ها را تجربه کنید

منبع
ويجياتو
بروزرسانی

ويجياتو/ اصولا همه گيمرها توانايي اين را ندارند که تمام بازي‌ها را درست در روز عرضه‌شان خريداري کنند. به هر حال، طبيعي هم هست و يک وقت‌هايي شرايط براي پرداخت ۶۰ دلار ناقابل وجود ندارد. اما متاسفانه همين دست دست کردن‌ها برخي اوقات به ضرر خيلي از ما بوده. چراکه با توجه به قواعد و قوانين امروزي، همه بازي‌ها تا ابد در دسترس نيستند و اگر دير بجنبيد احتمالا هيچ وقت قادر به تجربه‌شان نخواهيد بود. در اين مقاله به سراغ همين موضوع رفتيم و از ۶ بازي خوبي برايتان گفتيم که به دلايل مختلف ديگر قادر به خريد آن‌ها نيستيد.

6) The Simpsons Arcade Game
بعد از سال‌ها انتظار، شرايطي فراهم شد که طرفداران مجموعه سيمپسون‌ها بتوانند نسخه The Simpsons Arcade Game را در سال ۲۰۱۲ روي کنسول‌ها بازي کنند. اما متاسفانه خيلي طول نکشيد که خود کونامي بعد از يک مدت جلوي فروش بازي را گرفت؛ آن هم بدون هيچ دليلي.

5) Deadpool

قطعا ددپول يک بازي عالي نبود اما طرفداران آثار ابرقهرماني، بازي استوديو High Moon را به خاطر سيستم مبارزات هيجان انگيز، قصه طنز آميز و نقش‌آفريني معرکه نولان نورث (صداپيشه نيتن دريک خودمان) به شکل عجيبي دوست داشتند. فقط حيف که بازي سر لايسنس‌هاي مارول مدام به مشکل خورد و فرصت اين را پيدا نکرديم که همگي بازي را تجربه کنيم.بازي Deadpool تقريبا ۶ ماه پس از انتشار، به دليل منقضي شدن قرارداد ميان اکتيويژن و مارول از تمام فروشگاه‌هاي آنلاين حذف شد. البته در سال ۲۰۱۵، به خاطر اکران فيلم Deadpool، مارول اجازه داد که اکتيويژن بازي را براي کنسول‌هاي نسل هشتمي ريمستر کند. اما اين نسخه هم متاسفانه خيلي دوام نياورد و مارول در سال ۲۰۱۷ دوباره اکتيويژن را مجبور به جلوگيري از فروش بازي کرد.

4) Scott Pilgrim vs. the World
بازي Scott Pilgrim vs. the World جزو معدود مثال‌هاي نقضي است که مي‌توانيد براي رد کردن ادعاي «از روي فيلم نمي‌شود بازي خوبي ساخت» بياوريد. بازي با آن گرافيک پيکسلي جذاب و نبردهاي جذاب‌ترش، حسابي جاي خودش را در دل طرفداران فيلم و منتقدين باز کرد. با اين حال، مشکل لايسنس‌ها گريبان‌گير Scott Pilgrim vs. the World هم شد و ناشر بازي بعد از ۴ سال، چاره‌اي نداشت جز پايين آوردن بازي از فروشگاه‌هاي آنلاين. متاسفانه از آنجايي که Scott Pilgrim vs. the World فقط به صورت ديجيتالي نيز عرضه شده بود، ديگر عملا هيچکس نمي‌توانست از تجربه جذاب بازي لذت ببرد. با اين حال، از آنجايي که سالگرد اکران فيلم نزديک است، احتمال دارد که شاهد بازگشت بازي باشيم. اگر اين اتفاق افتاد به هيچ وجه تجربه‌اش را از دست ندهيد.

3) Transformers
اوايل دهه ۲۰۱۰، دو بازي خيلي خوب از مجموعه ترنسفورمرز عرضه شد. يکي را همين استوديو سازنده ددپول با نام Transformers: Fall of Cybertron ساخت و Transformers: Devastation نيز به دست پلاتينيوم گيمزي سپرده شد که اين روزها حسابي با بازي‌هاي جذابش بين گيمرها به محبوبيت خوبي رسيده. هر دوي اين بازي‌ها نيز از نظر گيم‌پلي و گرافيک در سطح خيلي خوبي قرار داشتند و توانستند نمرات قابل قبولي هم از منتقدين بگيرند. با اين حال، در سال ۲۰۱۷ به دلايل نامعلومي تمام بازي‌هاي Transformers از فروشگاه‌هاي آنلاين حذف شدند. بعدها مشخص شد که سري بازي‌هاي ترنسفورمرز نيز دقيقا به همان نفرين ددپول دچار شده بودند و اکتيويژن به خاطر اتمام قراردادش با Hasbro، چاره‌اي نداشته جز کنسل کردن فروش اين بازي‌ها در فضاي آنلاين.

2) Lego The Lord of the Rings
بعد از بسته‌شدن درب‌هاي فروش روي بازي‌هاي ترنسفورمرز و ددپول، نوبت به اقتباس‌هاي لگويي از مجموعه ارباب حلقه‌هاي تالکين رسيد. هم نسخه The Hobbit و هم The Lord of the Rings از فروشگاه‌هاي آنلاين به دليل تمديد نشدن لايسنس‌هايشان حذف شدند. اما جاي شکرش باقيست که پرونده اين بازي‌ها براي هميشه مختومه نشد و با رضايت طرفين، به نوعي شاهد برگشت آن‌ها به فروشگاه‌ها بوديم. چراکه هر دو بازي به طور کامل در دسترس عموم قرار نگرفتند. براي مثال Lego The Lord of the Rings در حال حاضر فقط روي استيم قابل خريداري است اما The Hobbit را روي پلي استيشن ۴ نيز مي‌شود تجربه کرد. گويا فقط سر خريداران ايکس باکس وان و نينتندو سوييچ بي‌کلاه مانده.

1) P.T
P.T واقعا نياز به معرفي ندارد. اثري که با کارگرداني کوجيما، مشاوره‌هاي گيرمو دل‌تورو و نقش آفريني نورمن ريداس مي‌توانست تعريفي تازه از ژانر بقا وحشت ارائه دهد و سري سايلنت هيل را اين بار تحت عنوان Silent Hills به دوران اوج خودش برگرداند. با اين حال، کشمکش‌هايي که ميان کوجيما و کونامي شکل گرفت، باعث شد يکي از مورد انتظارترين بازي‌هاي ترسناک تاريخ، هيچ وقت روز گلد شدنش را نبيند. حتي دموي بازي هم پس از انتشار خبر کنسل شدن پروژه از روي پلي استيشن ۴ حذف شد تا از سايلنت هيلز کوجيما فقط يک خاطره باقي بماند. اما خوشبختانه يک سري بازي‌ساز خوش‌ذوق با بازسازي دمو، P.T را دوباره احيا کردند و به افرادي که نتوانسته بودند بازي را تجربه کنند، يک فرصت دوباره دادند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره