نماد آخرین خبر

کاربران وی چت هدف دولت آمریکا قرار نمی‌گیرند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کاربران وی چت هدف دولت آمریکا قرار نمی‌گیرند

ايسنا/ آمريکا اعلام کرد کاربران پيام رسان چيني وي چت که اين اپليکيشن را براي ارتباطات شخصي يا کاري دانلود مي کنند، تحت فرمان صادره از سوي ترامپ براي ممنوعيت مبادله با اين اپليکيشن هدف قرار نمي گيرند.

طبق فرمان اجرايي رييس جمهور آمريکا، استفاده از اپليکيشن وي چت براي انجام برخي از مبادلات ممنوع خواهد بود. طبق اظهارات دولت آمريکا در دادگاه فدرال سانفرانسيسکو، وزارت بازرگاني آمريکا قصد دارد تا ۲۰ سپتامبر مشخص کند کدام مبادلات ممنوع مي شوند اما قصد ندارد مبادلات مربوط را به شکلي تعريف کند که مسئوليت مجرمانه يا قانوني را متوجه کاربران پيام رسان وي چت سازد.

اتحاد کاربران وي چت آمريکا به دنبال صدور قرار منع عليه فرمان ترامپ از سوي دادگاه است و جلسه بررسي اين درخواست روز پنج شنبه تشکيل مي شود.

سه شنبه هفته جاري يک قاضي با درخواست يک کارمند تيک تاک براي توقف موقتي فرمان ترامپ مخالفت و اعلام کرد چنين درخواستي زودهنگام است و آمريکا اعلام کرده که فرمان مذکور در پرداخت حقوق و کار در تيک تاک تداخلي ايجاد نمي کند.

به گفته گروه کاربران وي چت، فرمان ششم اوت ترامپ کانال اصلي و انحصاري که بسياري از ساکنان آمريکا براي ارتباط با خانواده و دوستانشان در چين و آمريکا در اختيار دارند را قطع خواهد کرد. از وي چت براي اداره کسب و کارها و سازمانهاي غيرانتفاعي، آداب مذهبي و همچنين به عنوان منبع اخبار استفاده مي شود. اين گروه مدعي است اين پيام رسان بخش يکپارچه اي از زندگي چيني ها و آمريکاييهاي چيني تبار است و ممنوعيت آن براي برخي از کاربران مانند از دست دادن عضوي از بدن است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رييس جمهور آمريکا ماه ميلادي گذشته با امضاي دو فرمان جداگانه، مبادله با اپليکيشنهاي چيني تيک تاک و وي چت را براي شهروندان آمريکايي ممنوع کرد و آنها را تهديدي براي امنيت ملي خواند. دونالد ترامپ بعدا اعلام کرد به دنبال اقدام مشابه عليه ساير شرکتهاي چيني است. فرمان مذکور احتمالا پيامدهاي بسيار گسترده تري نسبت به ممنوعيتهاي وضع شده عليه هواوي خواهد داشت و باعث آسيب ديدن لينکهاي ارتباطي ميان مردم دو اقتصاد بزرگ جهان مي شود. آمريکا مدعي است اپليکيشنهاي چيني به جمع آوري اطلاعات شهروندان آمريکايي مي پردازند و يک ريسک امنيت ملي محسوب مي شوند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره