نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

رونمایی سونی از محصولات جدیدش/ قیمت PS5 مشخص شد

منبع
جي اس ام
بروزرسانی

جي اس ام/ سوني ديشب در مراسمي ضمن نمايش چند بازي و تاييد عرضه نسخه بعدي God of War، اعلام کرد که کنسول‌هاي نسل آتي خود را با چه قيمت و در چه تاريخي راهي بازار مي‌کند.
پس از ماه‌ها انتظار بالاخره سوني اعلام کرد که کنسول‌هاي نسل بعدي اين شرکت با چه قيمت و در چه تاريخي وارد بازار خواهند شد. پلي استيشن ۵ با قيمت ۴۹۹ دلار (حدود 13 ميليون تومان) و پلي استيشن ۵ ديجيتال اديشن با قيمت ۳۹۹ دلار (حدود 10 ميليون تومان) به بازار مي‌آيند. هر دو دستگاه از تاريخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) در آمريکا، کانادا، ژاپن، مکزيک، استراليا، نيوزلند و کره جنوبي عرضه مي‌شوند و از تاريخ ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) در ساير نقاط دنيا در دسترس قرار مي‌گيرند.

تفاوت نسخه عادي پلي استيشن ۵ و نسخه ديجيتالي آن در پشتيباني از ديسک‌هاي فيزيکي است، يعني مدل عادي ديسک مي‌خورد ولي مدل ديجيتالي ديسک نمي‌خورد. سوني در مراسم ديشب خود تاييد کرد که بازي‌هايي مثل Spider-Man: Miles Morales و ريميک Demon's Souls در زمان عرضه همراه اين کنسول به بازار مي‌آيند.

رويداد شب گذشته سوني ميزبان نمايش‌هايي از چند بازي ديگر از جمله Final Fantasy XVI بود که قرار است به‌صورت انحصاري در سال ۲۰۲۱ عرضه شود. همچنين عنوان تازه‌اي از دنياي هري پاتر به‌نام Hogwarts Legacy را ديديم که به قرن ۱۸۰۰ برمي‌گردد تا داستان هاگوارتز و فراتر از آن را در دنيايي جهان-باز روايت کند. اين بازي هم در سال ۲۰۲۱ به بازار مي‌آيد.


سوني همچنين با پخش ويديوهايي اعلام کرد که بازي Resident Evil Village در سال ۲۰۲۱، بازي Deathloop در سال ۲۰۲۱، نسخه جديد Devil May Cry 5 براي PS5 در زمان عرضه کنسول، بازي Oddworld در سال ۲۰۲۱، بازي Five Nights at Freddy’s: Security Breach در تاريخي نامشخص با انحصاري زماني ۳ ماهه، بازي Call of Duty Black Ops: Cold War در زمان عرضه و نسخه نسل بعدي فورت‌نايت نيز همزمان با عرضه منتشر مي‌شوند.

اين شرکت همچنين در اتفاقي جذاب از عرضه نسخه بعدي بازي God of War در سال ۲۰۲۱ خبر داد ولي نمايش خاصي از خود بازي نشان داده نشد. در ادامه فهرست بازي‌هاي زمان عرضه PS5 را مشاهده مي‌کنيد:



پيش‌تر مايکروسافت اعلام کرده بود که ايکس باکس سري ايکس و ايکس باکس سري اس را به‌ترتيب با قيمت‌هاي ۴۹۹ و ۲۹۹ دلار روانه بازار خواهد کرد. با اين حساب، کنسول‌هاي اصلي هر دو شرکت قيمت يکساني خواهند داشت ولي کنسول دوم مايکروسافت ارزان‌تر از کنسول دوم سوني خواهد بود. البته ايکس باکس سري اس برخلاف پلي استيشن ۵ ديجيتالي علاوه بر فقدان ديسک فيزيکي توان پردازشي کمتري دارد.

نظر شما چيست؟ کدام کنسول را خريداري مي‌کنيد؟



در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره