نماد آخرین خبر

مخالفت آمریکا و چین با نحوه خرید تیک تاک توسط اوراکل

منبع
مهر
بروزرسانی
مخالفت آمریکا و چین با نحوه خرید تیک تاک توسط اوراکل

مهر/ در شرايطي که دولت آمريکا مي‌گويد مدل تجاري خريد تيک تاک توسط اوراکل دغدغه‌هاي امنيت ملي آن را برطرف نمي‌کند، مقامات چيني هم نگراني‌هاي ديگري را مطرح کرده‌اند.
به گزارش آسين ايج، مقامات آمريکايي مي‌گويند نحوه خريد تيک تاک توسط اوراکل را بررسي مي‌کنند تا مشخص شود اين معامله چگونه بايد تنظيم شود تا نگراني‌هاي مربوط به حفظ امنيت ملي آمريکا رفع شود.

تيک تاک با صدور بيانيه‌اي در اين زمينه گفته است ما پيشنهاد خود در اين زمينه را به وزارت خزانه داري آمريکا ارائه کرده‌ايم و معتقديم بدين شيوه نگراني‌هاي امنيتي کاخ سفيد رفع مي‌شود. تيک تاک در آمريکا بيش از ۱۰۰ ميليون کاربر دارد.

استيون منوچين وزير خزانه داري آمريکا در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه سي ان بي سي در اين مورد گفته است: بر اساس پيشنهاد تيک تاک اوراکل به عنوان شريک تجاري معتمد توصيف شده است. ما بايد مطمئن شويم که نحوه اين همکاري امنيت آمريکا را تضمين مي‌کند و به همين منظور ظرف چند روز آينده در مورد مسائل فني با اوراکل مذاکره مي‌کنيم.


در شرايطي که طرف آمريکايي در مورد خريد تيک تاک توسط اوراکل ابهاماتي دارد، رسانه‌هاي دولتي چيني از جمله سي جي تي ان به نقل از برخي مقامات اين کشور که نامشان را فاش نکرده‌اند، مدعي شده‌اند بايت دانس قصد فروش تيک تاک را به اوراکل بر مبناي شرايط مد نظر طرف آمريکايي ندارد و بايد در جزئيات تجاري و فني اين قرارداد تغييراتي ايجاد شود. در اين مورد جزئيات بيشتري در رسانه‌ها مطرح نشده است. اما به نظر مي‌رسد استفاده اوراکل از عنوان شريک تجاري معتمد تيک تاک براي هر دو طرف آمريکايي و چيني ابهامات حقوقي و فني ايجاد کرده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره