نماد آخرین خبر

نمایش دو نقطه سبز و نارنجی در iOS 14 به چه معنا است؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ کاربران پس از بروزرساني گوشي خود به iOS 14 شاهد فعال شدن دو نقطه رنگي در بالاي گوشي خود شده‌اند.
 
روز گذشته شرکت اپل نسخه نهايي سيستم عامل iOS 14 را در دسترس کاربران خود که از نسل گوشي iPhone 6s به بعد استفاده مي‌کنند، قرار داد. به دليل وجود قابليت‌هاي بسيار جذاب در اين نسخه از سيستم عامل اپل و همچنين اعمال تغييرات نسبتا زياد در ظاهر Home Screen سيستم عامل iOS 14 سبب شد تا بسياري از کاربران اين شرکت به محض عرضه اين نسخه از سيستم عامل اپل، آن را دريافت و روي گوشي خود نصب کنند.

اما يکي از مسائلي که تقريبا تمامي کاربران پس از نصب نسخه جديد iOS مشاهده کردند، روشن شدن يک نقطه نارنجي يا سبز حين استفاده از برخي برنامه‌ها بود. اين موضوع يک نقص در برنامه نويسي سيستم عامل iOS نيست و شرکت اپل با هدف ارتقاء امنيت و حريم خصوصي کاربران اين نقطه را به گوشي‌هاي خود اضافه کرده است. محل قرارگيري اين نقطه رنگي، در بالا و سمت راست گوشي‌هاي پشتيباني کننده از iOS 14 است، اما هيچ ارتباطي با شبکه يا وضعيت اتصال گوشي به اينترنت ندارد.


اپل براي بالا بردن امنيت کاربران از دو نقطه رنگي استفاده مي‌کند
نمايش نقطه نارنجي روي نمايشگر گوشي به معناي استفاده يکي از ميکروفن‌هاي گوشي است و به کاربر اعلام مي‌کند که يک برنامه در حال ضبط کردن صداي او است. برخي مواقع نيز ممکن است کاربر با فعال شدن يک نقطه سبز روي نمايشگر خود مواجه شود که به معناي استفاده يکي از برنامه‌ها از دوربين گوشي است.

اين دو نقطه عملکردي مانند ال اي دي‌هاي استفاده شده در لپ تاپ‌هاي شرکت اپل را دارند که در کنار دوربين آن‌ها نصب شده و اکنون اين قابليت به گوشي‌هاي شرکت اپل نيز اضافه شده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره