logo

ویژگی نامحبوبی که آیفون‌ها را رها نمی‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ویژگی نامحبوبی که آیفون‌ها را رها نمی‌کند

ديجياتو/ اپل با معرفي آيفون X بريدگي چارگوش نمايشگر را در موبايل‌ها باب کرد؛ ويژگي نه چندان محبوبي که ظاهرا تا دو نسل ديگر از آيفون حذف نمي‌شود.

در فاصله کمتر از يک هفته مانده به معرفي سري آيفون۱۲ افشاگران دنياي فناوري اطلاعاتي را در مورد آيفون ۱۳ منتشر کرده‌اند که از باقي ماندن ناچ نه چندان محبوب نمايشگر خبر مي‌دهد؛ هرچند ظاهرا قرار است از عرض آن کمي کاسته شود.

با توجه به تصاوير، رندرها و ديگر خبرهايي که از آيفون ۱۲ منتشر شده تقريبا به طور قطع مي‌توان گفت که بريدگي نمايشگر در تمامي مدل‌هاي اين سري به قوت خود باقي خواهد ماند. حالا «Ice universe» از افشاگرهاي شناخته شده در توييتر مدعي شده که آيفون ۱۳ نيز اين ويژگي را به ارث خواهد برد.

آنطور که Ice universe مي‌گويد اپل به جاي اينکه سراغ روش‌هايي مثل دوربين زير نمايشگر، بريدگي قطره‌اي يا ايجاد حفره‌ در پنل برود، تصميم گرفته ناچ چارگوش را حفظ کرده اما از آن عرض آن به شکل قابل توجهي بکاهد. در واقع به نظر مي‌رسد اپل تا زماني که روش تعبيه دروبين زير نمايشگر به بلوغ نرسيده، از اين روش دست نخواهد کشيد و علاقه‌اي ندارد طراحي فعلي را که کاربرانش به آن خو گرفته‌اند، به خاطر راهکارهاي موقت تغيير دهد.

از ديگر گمانه‌زني‌‌ها درباره آيفون ۱۳ مي‌توان به گزارش افشاگر ديگري به نام «راس يانگ» اشاره کرد. وي مدعي شده که سري آيفون ۱۳ شامل ۴ دستگاه مي‌شود که همگي آنها با نمايشگر ۱۲۰ هرتزي OLED از راه مي‌رسند. ارزانترين نسخه اين سري با پسوند ميني از نمايشگر ۵.۴ اينچي بهره مي‌برد، مدل استاندارد داراي نمايشگر ۶.۱ اينچي خواهد بود و نسخه‌هاي پرو و پرو مکس نيز به ترتيب به صفحه نمايش ۶.۱ و ۶.۷ اينچي مجهز خواهند شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره