logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

سود شگفت‌آور کلاهبرداران در دلالی PS5

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سود شگفت‌آور کلاهبرداران در دلالی PS5

باشگاه خبرنگاران/ يک دلال PS5 توانسته طي يک هفته ۴۰ هزار دلار از فروش کنسول جديد شرکت سوني درآمد کسب کند.

دلالي در واقع فرآيندي است که طي آن يک نفر دستگاه يا وسيله‌اي پرطرفدار را خريداري مي‌کند و با قيمتي بيشتر به دست مشتريان مي‌رساند. اين فرآيند همواره در بازارهاي مختلف از جمله فناوري نيز انجام مي‌شود.

دلالي در واقع بيشتر زماني صورت مي‌دهد که يک وسيله يا دستگاه طرفداران زيادي داشته باشد و تعداد محدودي از آن در بازار وجود داشته باشد. اکنون اين اتفاق براي کنسول‌هاي پلي استيشن ۵ نيز پديد آمده است و به نظر مي‌آيد شرکت سوني سختي‌هاي زيادي براي جلوگيري از وقوع آن مي‌کشد.

سود شگفت‌آور کلاهبرداران در دلالي PS5

بر اساس اطلاعات منتشر شده جديد، يکي از دلال‌هاي کنسول پلي استيشن ۵ که نام خود را Mark F گذاشته توانسته به تنهايي ۲۲۱ دستگاه PS5 خريداري کند و نوعي احتکار را صورت دهد. وي پس از خريد کنسول‌ها،‌ از آن جايي که کاربران بسياري تمايل به خريد PS5 دارند، چهل عدد از آن‌ها را به قيمت هر کدام هزار دلار فروخت و سر جمع ۴۰ هزار دلار درآمد کسب کرد. از آن جايي که قيمت پلي استيشن ۵ حدود ۵۰۰ دلار است، خريد تمامي کنسول‌ها براي اين شخص ۱۰۰ هزار دلار هزينه داشته است.

اين يعني مارک اف توانسته در يک هفته نيمي از هزينه خود را جبران کند. شرکت سوني سعي داشته با استفاده از محدوديت‌هاي بسيار جلوي خريدهاي انبوه غير قانوني را بگيرد. اين مجموعه تنها به هر شخص با مشخصات فردي اجازه مي‌دهد يک دستگاه کنسول خريداري کنند اما با اين وجود مارک اف توانست از محدوديت‌هاي موجود رد شود و سوءاستفاده خود را صورت دهد.

گفتني است؛ گفته مي‌شود يک گروه از دلال‌هاي ديگر توانسته‌اند ۳۵۰۰ دستگاه کنسول پلي استيشن ۵ را خريداري کنند و آن‌ها را با قيمت‌هاي بالا به فروش برسانند. اگر اقدامات اين افراد بدون پيگرد قانوني عملي شود دلال‌هاي مذکور مي‌توانند بيش از ۱ ميليون دلار درآمد کسب کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم