logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

حذف شارژر آیفون ۱۲ برای اپل چقدر سود داشته است؟

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
حذف شارژر آیفون ۱۲ برای اپل چقدر سود داشته است؟

گجت نيوز/ حدف شارژر آيفون ۱۲ از جعبه گوشي موضوعي است که بسياري از خريداران iPhone 12 را ناراحت کرده است. اما اين برداشتن شارژر چقدر براي اپل سود داشته است؟

حتما اگر از طرفداران دنياي تکنولوژي و گوشي‌هاي هوشمند باشيد اين مورد را بخاطر داريد که حدود دو ماه پيش و هنگام عرضه گوشي‌هاي سري آيفون ۱۲، اپل اعلام کرده بود که تمامي اين پرچمداران بدون داشتن شارژ و هندزفري داخل جعبه عرضه خواهند شد. اين مسئله در ابتدا توسط شرکت‌هايي مانند سامسونگ مورد تمسخر قرار گرفت و بعدها به اظهار جلوگيري از توليد پلاستيک از جانب اپل مورد توجيح قرار گرفت. با اين وجود همچنان شارژر مخصوص گوشي‌هاي آيفون توسط ساير شرکت‌ها ساخته مي‌شود، اما آيا انجام اين حرکت براي شرکت اپل سود کلاني را به دنبال داشته است؟

سود شارژر هاي آيفون ۱۲
 


بنابر گزارشات اخير تهيه شده توسط کمپاني تحقيقاتي Counterpart Research به نظر مي‌رسد که هر گوشي آيفون ۱۲ با در نظر گرفتن مشخصات و نوع بسته‌بندي هم‌اکنون چيزي حدود ۴.۲ دلار از گوشي‌هاي آيفون ۱۱ سال گذشته براي ساخت ارزان‌تر حساب شده است. با اين وجود ممکن است فکر کنيد که ۴.۲ دلار چندان سود خاصي براي يک شرکت بزرگ مانند اپل نخواهد بود؛ اما آمار نشان مي‌دهند که تا پايان سال، احتمال فروش بيش از ۶۳ ميليون واحد از گوشي‌هاي آيفون ۱۲ پيش‌بيني مي‌شود و با اين مقدار، شرکت اپل رقمي حدود ۲۶۴ ميليون دلار را ذخيره خواهد کرد!

حال مي‌توان نتيجه گرفت که علاوه بر جلوگيري از مصرف پلاستيک بيشتر، ظاهرا قرار ندادن شارژر داخل جعبه گوشي‌هاي iPhone 12 سود ديگري را براي اپل داشته که از آن چشم‌پوشي نکرده است. همچنين نکته قابل توجه اينجاست که حتي شرکت سامسونگ که خود اين حرکت را مورد تمسخر قرار داده بود، حال تمامي پست‌هاي کنايه‌آميز خود را از صفحات مجازي رسمي پاک کرده و به نظر مي‌رسد که پرچمداران سري گلکسي اس ۲۱ نيز بدون همراه داشتن شارژر عرضه خواهند شد.

در آخر نيز لازم به ذکر است که به گفته همين کمپاني تحقيقاتي، اين احتمال وجود دارد که در آينده نزديک، شاهد حذف شدن سيم شارژ داخل جعبه گوشي‌هاي آيفون نيز باشيم!

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره