logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

طراحی آیفون ۱۳ احتمالا همانند آیفون ۱۲ خواهد بود

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نيوز/ بنا بر رندرهاي منتشر شده از مدل‌هاي سه بعدي پرچمدارن ۲۰۲۱ اپل، ظاهرا طراحي آيفون – iPhone 13 يا آيفون ۱۲ اس به همان شکل آيفون ۱۲ باقي خواهد ماند.

تنها حدود چند ماه از عرضه پرچمداران سري آيفون ۱۲ مي‌گذرد و با اين وجود، به نظر مي‌رسد که پس از معرفي سامسونگ گلکسي اس ۲۱، حال طرفداران اپل بيش از پيش منتظر پرچمدار جديد اين شرکت براي سال ۲۰۲۱ هستند.

البته طي اين مدت شايعه‌هاي بسياري درباره iPhone 13 که برخي آن را با نام آيفون ۱۲ اس هم مي‌خوانند شنيده شده، اما هنوز هيچگونه اطلاعات رسمي درباره آن در دسترس نيست.

با اين وجود در کنار اين شايعه‌ها، رندرهاي جديدي از تصاوير سه بعدي پرچمدار بعدي اپل لو رفته که طراحي آن را به تصوير مي‌کشد و چنان که در تصاوير فوق ديده مي‌شود، انگار تغيير چنداني بين آيفون ۱۲ و آيفون ۱۳ حداقل از نظر ظاهري وجود ندارد.

البته قطر آيفون ۱۳ کمي بيشتر به نظر مي‌رسد و تغيير بزرگي که در اولين نگاه به چشم هر کاربري مي‌خورد، برداشته شدن پورت لايتنينگ براي شارژ و انتقال داده است. اين حرکت بزرگي از سوي اپل است که به مانند برداشتن شارژر داخل جعبه گوشي‌هاي آيفون ۱۲ ممکن است در ابتدا با نظرات مخالف بسياري روبه رو شود و در آينده توسط ساير شرکت‌ها دنبال شود؛ همانطور که هم‌اکنون ديگر خبري از شارژر داخل جعبه گوشي‌هاي سري گلکسي اس ۲۱ نيست و بهانه آن استفاده کمتر از پلاستيک و کوچک‌تر شدن جعبه عنوان شده است.

به هر حال شايد اين حرکت نيز مجددا منجر به ارزان بودن آيفون ۱۳ شود؛ چراکه با قرار ندادن يک قطعه و اضافه کردن به ساير ويژگي‌ها، ممکن است مدل پايه آيفون ۱۳ يا همان ۱۲ اس چيزي حدود ۷۰۰ دلار اعلام شود. همچنين لازم به ذکر است که تفاوت سرعت شارژ گوشي با مگ‌سيف و کابل لايتنينگ چندان هم زياد نيست و تنها ۵ وات اختلاف دارد که احتمالا در نسل بعدي پرچمداران ارتقا خواهد يافت. براي انتقال داده نيز استفاده از واي فاي ۶E سرعت بيشتري را نسبت به کابل يو اس بي خواهد داشت که ممکن است بهانه آينده اپل براي حذف پورت لايتنينيگ از گوشي‌ها باشد.

جداي از اين مورد، نکته قابل توجه ديگر پر در اين تصاوير قرار دادن ناچ کوچکتر در طراحي آيفون ۱۳ است که احتمالا به معناي ارتقاي سيستم Face ID و در کنار آن اضافه کردن حسگر اثرانگشت زير نمايشگر خواهد بود‌. البته درباره تامين قطعات مربوط به اين حسگر (که در صورت استفاده حتما از نوع اولتراسونيک خواهد بود) اطلاعاتي مبني بر قرارداد اپل با يک شرکت ديگر منتشر نشده و انتظار مي‌رود که کوالکام در اين موضوع نقش داشته باشد.

به علاوه، ظاهرا علي‌رغم قطر بيشتر اين پرچمداران، ظرفيت باتري iPhone 13 همچنان به مانند طراحي آن به همين شکل دست نخورده باقي مي‌ماند و در ساختار دوربين اين گوشي نيز قرار نيست تا پيشرفت چشمگيري را شاهد باشيم. گرچه اين مسئله براي مدل پرو مکس کمي متفاوت بوده و فعلا تا اعلام اطلاعات رسمي بايد صبر کنيم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر